Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
    Stämmer bra för mig. Har dock svårt att förstå hur den tänker när den tar short-position efter ett sånt här dyk, men vi får väl hålla tummarna och se hur det går.
    Jag håller med. Vi får helt enkelt hålla tummarna.

Comment

• MFI var en bra bit från golvet så det stämmer. Men visst kan man bygga in filter mot sådant, tex ett gap-filter som stoppar entrys åt det hållet osv. Men positionen stängs ändå så fort MFI når 0. Slå gärna på volymfältet så ritas MFI och triggkurvorna ut om ni har scripten anslutna. Kan vara bra för att se hur den "tänker".

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
        Jag håller med. Vi får helt enkelt hålla tummarna.
        Har den gjort såhär tidigare, dvs gå in kort efter ett ordentligt dyk? Det var ju detta man ville undvika.

Comment

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
          Har den gjort såhär tidigare, dvs gå in kort efter ett ordentligt dyk? Det var ju detta man ville undvika.
          Nej det kan jag inte påstå att jag varit med om.

Kan kanske vara en idé att fundera över ett gapfilter på något sätt som Rikard talar om.

Dock så går det ju åt rätt håll nu i alla fall

Comment

• Det är en betamodell, så vi kan inte påstå att den är "färdig". Iden är just att låta forummedlemmarna komma med ideer och tips.

Comment

• Är nog ganska nära till vinsthemtagning nu...

Comment

• Där kom den , +4.75

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                  Är nog ganska nära till vinsthemtagning nu...
                  Jepp där kom den:

10:29 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1081.75

Det kändes inte så riskigt idag för både 20 perioder och 50 perioder passerade 200 perioders medel igår så det var förväntning på nedgång och så blev det
                  Berra

Comment

• Häpp! MFI verkar sällan ha fel faktiskt! Fick ni +4,5 netto ungefär (skarp handel alltså)?

Comment

• Japp - fick + 4,5

Comment

• 09:31 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1086.75
                        10:29 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1082.00
                        +4,75 punkter

Comment

• Fick också +4,75
                          Raptor har skött sig bra
                          Last edited by Berra; 2012-03-06, 10:48. Anledning: Rättad matte
                          Berra

Comment

• Är det färdighandlat idag nu då, enligt orginalmodellen?

Comment

• Jag fick 5 punkter

09:30 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1086.75
                              10:29 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1081.75

Comment

• Vi skriver +4,5 eftersom det är det sämsta noterade idag hittills. Det är färdighandlat nu enligt originalversionen. Vi har en transaktion i varje riktning så inget mer görs idag.

Comment

Working...
                                X