Någon annan som fått signal?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggNågon annan som fått signal?
Comment
-
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggDet var nog väldigt nära Long hos de flesta, MFI måste varit precis på gränsen 85.
Men du borde fått exit Long lite senare?
09:59 ANALYS "sl) OMX Raptor exit long OMXS302C" kurs 1103.00$09:59 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302C" kurs 1103.00$
Direkt efter vill raptor köpa igen hela tiden, 11.01 slutade han
Men det är bara order ingen AnalysHåkan
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggDet var nog väldigt nära Long hos de flesta, MFI måste varit precis på gränsen 85.
Men du borde fått exit Long lite senare?
jag köpte Long manuellt vid 9.30 och då gjorde den exit kl 10.00 på samma nivå.
Mvh
Mikael
Comment
-
Varför gör Raptor så här, ända sedan 11.34?
11:52 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1105.00
11:52 GSM larm sänt!
11:53 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1105.25
11:53 GSM larm sänt!
11:54 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1105.00
11:54 GSM larm sänt!
11:55 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1105.25
11:55 GSM larm sänt!
Kanske ska tilläggas att inga orders har gått vidare till NN.Last edited by Berra; 2012-03-13, 12:07.Berra
Comment
-
Hur vanligt är det att Raptor får signal nästan direkt på morgonen. Känns som det är då den är som träffsäkrast men ni som kört den lite längre kanske kan berätta hur det ligger till. Just nu verkar det mest röra sig sidledes samtidigt som rapporten gällande USAs detaljhandel klockan 13.30 ökar osäkerheten.
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggHur vanligt är det att Raptor får signal nästan direkt på morgonen. Känns som det är då den är som träffsäkrast men ni som kört den lite längre kanske kan berätta hur det ligger till. Just nu verkar det mest röra sig sidledes samtidigt som rapporten gällande USAs detaljhandel klockan 13.30 ökar osäkerheten.
Dom gångerna den gjort det så har det oftast gått väldigt bra och vi som kör med "obegränsad version" där den handlar hela dan så har dom senare affärerna gått betydligt sämre.
Mvh
Mikael
Comment
-
Ursprungligen postat av mikola Visa inläggHar för mig att Rikard sagt att det ska va ett "huvudtema" att ta en tidigt position då det ofta rör sig en del direkt efter öppning.
Dom gångerna den gjort det så har det oftast gått väldigt bra och vi som kör med "obegränsad version" där den handlar hela dan så har dom senare affärerna gått betydligt sämre.
Mvh
Mikael
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggSkulle du bedöma att de affärer som gjorts senare ligger plus eller minus totalt? En ide annars kan ju vara att köra Raptor med ett villkor att enbart tillåta entry före tex 9.30. Vad tror ni om det?
Men nu är ju testperioden lite kort och jag har även använt stoploss och det är inte alls säkert att det varit nån fördel då affärerna blir betydligt fler.
En variant är ju att använda TP istället för stoploss.
Nu ska jag låta den jobba lite mer på egen hand och se hur det fungerar.
Jag kör med OrginalRaptor parallellt.
Mvh
Mikael
Comment
Comment