Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
    16:00 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302D" kurs 1043.55
    Jag har inte fått någon signal idag förutom exit short i morse. När jag stirrar på diagrammet har både kort och nu senast lång positionen att göra med det lägre kravet på MFI.

Kanske är läge att lägga till det själv? Om inte annat så är man ju med i matchen lite oftare

Comment

• gårdagen short 1053,75
      10:00 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1052.50
      +1,25

11:00 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1041.75
      14:17 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1038.75
      +3,00

16:00 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302D" kurs 1043.55
      16:57 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302D" kurs 1041.00
      -2,55

Verkliga punkter med slip borträknat = +1,70 pkt

Dagens avräkning på 2 kontrakt = -170 kr pga vi kom korta
      in i dag från igår och köpte ut oss ur detta kl 10. till högre kurs än dagens close.

I dag blev det billigt att få obalans i kontrakten men jag har fått redigt med stryk ibland när jag handlat med fler kontrakt (ibland blir det ju bra också såklart)

Ibland har jag funderat på om man skulle hedga detta fenomen genom att justera antalen man handlar i korta och långa under dagen med en formel som räknar på balansen mellan korta och långa och hur dagen fortlöper, kompensera omedelbart vid negativ diff i balansen med kontrakt i nästa termin (OMXS302E) som behålls till 17.24
      (går det bra är man ju bara glad och gör inget)

Vad tror ni om det ?

Comment

• Hej,

gårdagens ändring, innebär det att Raptor blir känsligare och genererar fler/oftare signaler?
        Förstod inte om det var en tillfällig settning för dagen eller tänkt att vara i "original".. Hur kör ni andra?

Ändringsförslag 2012-04-17:
        longscriptet
        condition1:=lt(mval,100)

shortscriptet
        condition1:=gt(mval,0)

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
          Hej,

gårdagens ändring, innebär det att Raptor blir känsligare och genererar fler/oftare signaler?
          Förstod inte om det var en tillfällig settning för dagen eller tänkt att vara i "original".. Hur kör ni andra?

Ändringsförslag 2012-04-17:
          longscriptet
          condition1:=lt(mval,100)

shortscriptet
          condition1:=gt(mval,0)
          Kör nog kvar på den gamla ett tag till. Ska dock följa utvecklingen för "nya" raptor med spänning. Blir det en framgångssaga hakar jag så klart på.

Comment

• Den innebär bara att raptorn tillåts ta position när den gula mfi kurvan är i taket (100) eller på golvet (0) känslighet påverkas inte

Hela dagen igår blockerades av att MFI stod i topp hela i princip dagen under den kraftiga uppåtresan.

Idag har den ändringen inte påverkat något alls.

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
              Den innebär bara att raptorn tillåts ta position när den gula mfi kurvan är i taket (100) eller på golvet (0) känslighet påverkas inte

Hela dagen igår blockerades av att MFI stod i topp hela i princip dagen under den kraftiga uppåtresan.

Idag har den ändringen inte påverkat något alls.
              Är du säker på att det inte påverkat idag? Jag har i alla fall inte fått några signaler på någon av datorerna under dagens handel (jag har inte gjort MFI ändringen).

Menar du att bägge mina datorer fallerade idag? Kan någon annan bekräfta detta?

Comment

• Jag kör utan ändringen och går alltid ur över natten. Idag blev det back -4.5p.

09:05:53 SÄLJ 1048.00
                10:00:53 KÖP 1052.50

Jag ligger nog hellre utanför någon dag än får fler osäkra signaler. Sedan gör jag ingen handel efter 16 heller eftersom jag vill gå ur "med hedern i behåll" innan stängning.

Mvh

Comment

• vid närmare kik på kurvan ser jag att du nog blivit blockerad kl 11 och kl 16, det är inte säkert det syns i efterhand eftersom kurvan" lever" lite under handel
                  Last edited by BRB_67; 2012-04-18, 22:59.

Comment

• Jag tror att ändringen hade betydelse idag, det verkar som att de som gjort ändringen fått signaler idag medan original bara stängt blankningen från igår med 0,5 pkt vinst. Vi testar imorgon också och om det ser ok ut lägger vi ut scripten officiellt via Uppdatera standardmodeller.

Comment

• Kanske fel tråd, men har ni nästa termin i NAT? Hittar inte 302E.. De andra finns, både före o efter..

Comment

• Ursprungligen postat av dwilde Visa inlägg
                        Kanske fel tråd, men har ni nästa termin i NAT? Hittar inte 302E.. De andra finns, både före o efter..
                        Jag har samma problem. Behöver man lägga upp den manuellt

Comment

• Den måste läggas upp manuellt, när vi gjorde scanningen för flera månader sedan fanns inte E-terminen med vid tillfället.

Instruktion finns i manualen:

http://www.autostock.se/NATmanual/La...nstrument.html

Comment

• 10:38 ORDER "sl) OMX Raptor long 120326 OMXS302D" kurs 1049.25

Comment

• 10:38 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302D" kurs 1049.25
                              Berra

Comment

• 10:38 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1032.50

Comment

Working...
                                X