Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• "Felet" är nog att den aldrig stänger en affär med förlust?

Comment

• Hur menar du då?

Comment

• Koden är nu i inlägget ovan

Comment

• Oj, det är långt mer än de max tillåtna 10 parentesdjupsnivåerna nu, får du igenom scriptet genom syntaxkollen?

Comment

• Ja det gick bra

Comment

• Det behöver delas upp på fler rader så att ingen rad har mer än 10 parenteser åt resp håll.

Comment

• Djupet är inte 10 i denna. Hur räknar du?

delavmånad1=const(if(le(dayofmonth(),5),0,if(and(gt(dayofmonth(),5),le(dayofmonth(),10)),1,if(and(gt(dayofmonth(),10),le(dayofmonth(),15)),2,if(and(gt (dayofmonth(),15),le(dayofmonth(),20)),3,if(and(gt(dayofmonth(),20),le(dayofmonth(),25)),4,5))))))

Comment

• Fick det till 28 parenteser i vardera riktningen, det får finnas max 10, så det lär inte exekveras rätt.

Comment

• Jag tolkar det som antalet öppna paranteser samtidigt. I detta skript finns inte mer än 8 öppna. Körde det i kalkylforskaren och det gav rätt svar och syntaxkontrollen säger att 8 i parantesdjup.
                    Attached Files

Comment

• Kompilatorn kanske fixar det men jag skulle ändå dela upp det för att vara säker.

Comment

• Några signaler från Raptor idag? Jag har testat att lägga in trigger-scripten och antal-scripten, fast jag är inte helt 100 på att jag har gjort allt rätt.

Skapat alla script i Scriptdatabas (va och sl) med copy-paste från din tidigare post Rikard.

Kört senaste betalt, dina Antal-script, Autoorder, Loopstart och Makulera bef i ordermodellen. Vet dock inte om jag behöver något Extra objekt i ordermodellerna?

Gjort ett testkonto.

Anslutit OMXS30 till alla fyra Raptor-ordermodellerna på testkontot (Buy, Sell, Short & Cover).

Har jag gjort allt rätt? Har jag missat något? Det första gången jag lägger in något eget script nämligen.

Comment

• Jo, den sålde av en position strax efter öppning:

09:03 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1528.58

Men det beror ju på att den har positioner sedan förra veckan. Tror inte den går in idag, men det återstår att se. Det låter spontant som att du gjort rätt, men man kan inte veta säkert utan att titta närmare via fjärrsupporten.

Vi släpper en nedladdningsbar Raptor om ett par dagar.

Attached Files

Comment

• Låter spännande med en nedladdningsbar version. Tänker köra igång för jag behöver någon strategi med lite action nu. Risken i strategin verkar ändå låg.

Comment

• Låter finfint med en nedladdningsbar version - en fin instruktionsvideo på det också hade varit guld :-) Du har grym på dina videos Rikard :-)

Comment

• Haha, vem trodde man skulle bli YouTube-stjärna.....

Idag blev det följande två avslut:

09:03 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1528.58
                                13:44 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1532.65
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X