If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
09:05 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1006.00
09:05 GSM Alert sent!
Såg att resultatet för den öppna positionen över helgen var ändrad från -10 till -6.5. Några som kan bekräfta vad de fick på den traden? Jag låg som tur var utanför.
09:05 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1006.00
09:05 GSM Alert sent!
Såg att resultatet för den öppna positionen över helgen var ändrad från -10 till -6.5. Några som kan bekräfta vad de fick på den traden? Jag låg som tur var utanför.
Long 1034,25
Exit long 1028
Sen har jag inte riktigt koll på avräkningen som skedde vid slutet av dagen i fredags @ 1037,75. Någon som kan förklara vad hur detta påverkar i praktiken?
Jo, det är ju tex vad Coda bygger på - måndagsanomalin. Enkelt fixat att se till så att Raptor aldrig ligger Long över en helg osv. Man kan leka med tanken att alltid ligga Long från måndag till tisdag också.....
Rikard,
har du möjlighet att lägga ut ett exempel på hur man får raptorn att inte ligga lång över helgen exempelvis?
Det går kanske att scripta om nästa dag helg. Annars är ett enkelt sätt att dagen innan helg koppla på standardmodellen stänga vid visst klockslag. Då Raptor bara kan ta position 7 minuter innan stängning så ställs stängning lämpligtvis minuten efter.
Det går kanske att scripta om nästa dag helg. Annars är ett enkelt sätt att dagen innan helg koppla på standardmodellen stänga vid visst klockslag. Då Raptor bara kan ta position 7 minuter innan stängning så ställs stängning lämpligtvis minuten efter.
Absolut går det att göra så. Det var just den biten "om nästa dag helg, eller måndag" som jag funderade på hur man scriptade
15:00 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 998.50
16:34 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302E" kurs 1005.50 (1005.75)
=-7,25 tot -4,50p
Typiskt blanka i botten sedan är det bara upp...:-(
Comment