Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Oj 10 vs 0 Grids!? Vad är "facit"?

Comment

• Allt hänger ju på när man startade igång Raptor. Jag antar att 10 grids är mera rätt än 0 om man har kört Raptor sedan lång tid tillbaka, medan om man har en relativt nystartad Raptor så är 0 grids kanske mera rätt. Jag skulle nog egentligen säga att det inte finns något rätt eller fel eftersom allt hänger på när man kopplade på vilddjuret. :-)

Comment

• Ligger med 9/10 grids, men jag var in och ökade testkontot för ett tag sedan. Har en annan reflektion. Innan jag ökade testkontot så provade jag med att sälja av en del på det för att på det sättet "öka" det för mer köp.

Det hela resulterade i att det blev en försäljning på testkontot med 50 OMX helt rätt, men den sålde även av 50 TW på det skarpa kontot. Måste man koppla bort ETP-link när man gör en sådan transaktion?

Fortfarande fundersam varför jag inte kan se det skarpa kontot som Raptor handlar på. Någon som har en ide? Känns inte bra att ha positioner och inte se dem i AT. Gör inte jag det så kanske inte Raptor gör det heller. Andra kopplingar och konton fungerar, hade transaktioner på F/G idag.
        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
        Alf Johansson, alias
        Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
          Allt hänger ju på när man startade igång Raptor. Jag antar att 10 grids är mera rätt än 0 om man har kört Raptor sedan lång tid tillbaka, medan om man har en relativt nystartad Raptor så är 0 grids kanske mera rätt. Jag skulle nog egentligen säga att det inte finns något rätt eller fel eftersom allt hänger på när man kopplade på vilddjuret. :-)
          Hur lång tid bör det gissningsvis ta för att vara någorlunda synkad?

Comment

• Ligger också fullt investerad. Raptor väntar på nästa uppstuds alternativt blankläge. Men MA10 är över MA100 så det tolkas som upptrend och då tas inga förluster.

Comment

• Rikard, har du koll på ATR just nu? Har tyvärr inte tillgång till att kolla just nu. Tänker på varför inte Raptor har köpt på sig några grids idag. ATR har ju ökat såklart, men vet inte hur mycket bara. Ska tilläggas att Raptor sålde min sista grid imorse.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                Hur lång tid bör det gissningsvis ta för att vara någorlunda synkad?
                Gissningsvis så bör allt vara synkat när alla ligger antingen fullinvesterad (men då spelar GAV en roll i det hela) eller med 0 grids.

Comment

Rikard, har du koll på ATR just nu? Har tyvärr inte tillgång till att kolla just nu. Tänker på varför inte Raptor har köpt på sig några grids idag. ATR har ju ökat såklart, men vet inte hur mycket bara. Ska tilläggas att Raptor sålde min sista grid imorse.
                  Har inte heller hundra koll just nu men gissar att den kan gå Long ikväll igen.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Har inte heller hundra koll just nu men gissar att den kan gå Long ikväll igen.

Okeydokey :-) Yes det ser ut så - 3 day low är det som gäller va? Eller är det close den räknar på?

Comment

Gissningsvis så bör allt vara synkat när alla ligger antingen fullinvesterad (men då spelar GAV en roll i det hela) eller med 0 grids.
                      Vad som händer vid fullinvesterad och 0 innehav kan dessutom bero på när senaste köp och sälj skedde.

Comment

Okeydokey :-) Yes det ser ut så - 3 day low är det som gäller va? Eller är det close den räknar på?
                        Det är Low den räknar på.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Vad som händer vid fullinvesterad och 0 innehav kan dessutom bero på när senaste köp och sälj skedde.
                          Yes exakt, så är det. Tack, missade det :-) Men vid 0 grids så måste kraven för ny position uppfyllas och då borde det bli så för alla som har 0 grids?
                          Last edited by walle; 2017-02-27, 17:38.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Det är Low den räknar på.

Ingen ny position vid stängning idag, och inte heller något köp under dagen. Kan det vara något galet som har hänt?

Comment

• Om du har haft en försäljning idag till 0 innehav kan en ny long inte påbörjas.

Eftersom att det är lite olika faktorer som avgör vilken position som kan tas tar det ibland lite längrentid att bli synkad med simuleringen. Andra gånger går det fortare.

Comment

• Okeydokey :-) Det visste jag inte. Då får jag helt enkelt sitta och vänta tills ny position tas eller gå in och köpa en grid manuellt.

Comment

Working...
                                X