Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Någon som kört skarpt idag? Har just nu "major datastrul" på kontoret efter att en maskin gett upp och den nya inte vill funka ihop med skärmarna. Vem sa att det skulle vara enkelt att köpa ny dator.....
    Jag lät den köra av sig själv med undantag för en egen exit under dagen. Tror jag räknade på att den utan min exit hade gått hela 21p plus. Kan kolla mina loggar senare ikväll när jag kommer hem.

Comment

• Såg nu detta: https://www.avanza.se/aza/aktieropti...rbookId=336056

En spik, behöver den åtgärdas för att det ska fungera i morgon?

Comment

• Syns den i NAT?

Comment

Syns den i NAT?
          Kollade nu och den finns inte med =)

Comment

• Låg den Short vid stängning igår? Blev ju bra idag i så fall....

Comment

Låg den Short vid stängning igår? Blev ju bra idag i så fall....

Min gjorde inte det, men jag har en stop på affärer efter klockan 17.00 och sedan alltid exit senast 10 minuter innan stängning. Så det är om den kan ha gjort någon affär efter 17 igår.

Comment

• Den måste nästan gått Short senast 17:01 eftersom den stapeln gick under föregående stapel, MACD låg i sälj och MFI korsade sin triggkurva. När fick du din sista short?

Eller rättare sagt, hur såg gårdagen ut i sin helhet?

Comment

Den måste nästan gått Short senast 17:01 eftersom den stapeln gick under föregående stapel, MACD låg i sälj och MFI korsade sin triggkurva. När fick du din sista short?

Eller rättare sagt, hur såg gårdagen ut i sin helhet?
                  Hur kollar jag enklast upp exakt hur den tradade igår? Är det via tradelogg, eller går det att se gårdagens larmfönster på något sätt?

Comment

• ...går det att se gårdagens larmfönster på något sätt?
                    Bra fråga. Går det?

Comment

• Nja, man skulle kunna prova att öppna filen MESS.DBF i Excel.

Comment

• Ja nästan. Mess.dbt funkade för mig.

Om du handlade med originalraptor igår så kan du enkelt se hur Raptor borde ligga inför dagen JMillard.

C:\ProgramData\NordnetAutoTrader\MESS.dbt

Öppna med Excel som Rikard skriver.

Edit: Den här signalerna för originalraptor har jag. Sannolikt ligger den kort inför dagen men det är väl bara någon som handlat skarpt som kan säga med säkerhet.

14:57 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1006.50
                        15:00 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1003.25
                        17:00 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1001.25
                        Last edited by mikbob; 2012-05-16, 10:50.

Comment

• Det ser ut att kunna stämma med kurvorna. Exit idag på 992,25 kl 10:30?

Comment

• Beats me. Hade inget innehav så jag vet inte hur den gjorde?

09:05 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run short OMXS302E" kurs 995.00
                            09:30 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run exit short OMXS302E" kurs 986.60

Comment

• Nja, den ligger kvar tills MFI skär kurvan samt stapeln når högre än förra.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                                Beats me. Hade inget innehav så jag vet inte hur den gjorde?

09:05 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run short OMXS302E" kurs 995.00
                                09:30 ORDER "sl) Raptor Hit´n Run exit short OMXS302E" kurs 986.60
                                Är det en tidig version av Raptor du kör??
                                Eller något du modifierat själv?

Comment

Working...
                                X