"Ursprungs-Raptor"? Du menar någon av de första versionerna? Självklart helt ok att publicera resultat, blir det bra i längden kan vi helt enkelt backa tillbaka den officiella versionen till den du kör nu. Det viktigaste är ändå att det blir bra vinst!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg"Ursprungs-Raptor"? Du menar någon av de första versionerna? Självklart helt ok att publicera resultat, blir det bra i längden kan vi helt enkelt backa tillbaka den officiella versionen till den du kör nu. Det viktigaste är ändå att det blir bra vinst!
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...&postcount=163
Skulle dock vara kul att se hur nya Raptor presterar samtidigt som man kan jämföra. Finns det någon möjlighet att ni postar resultaten under någon vecka så man kan jämföra mot den tidigare versionen?
Comment
-
Fortsätter rapporteringen av "ursprungs"-raptor. Dock börjar jag fundera på om jag verkligen har gjort allt rätt när jag lade in den gamla i NAT. Rikard kanske har lust att kolla på det någon lämplig dag? Hur som helst så kommer resultaten här:
12:30 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302F" price 966.00
13:46 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302F" price 970.00
-4p
16:00 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302F" price 970.75
17:23 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302F" price 977.75
+7p
Resultat: +3p
Med slipp: +3,25pLast edited by JMillard81; 2012-06-08, 18:18.
Comment
-
Ursprungligen postat av ali Visa inlägg09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short medel 5/14 OMXS302F" kurs 972.50
13:24 ANALYS "sl) OMX Raptor long medel 5/14 OMXS302F" kurs 967.75
{Raptor }
{ 120523 }
I15 upplösning, korsande medel 5/14, ingen macd
Comment
-
Ursprungligen postat av ali Visa inlägg09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short medel 5/14 OMXS302F" kurs 972.50
13:24 ANALYS "sl) OMX Raptor long medel 5/14 OMXS302F" kurs 967.75
{Raptor }
{ 120523 }
I15 upplösning, korsande medel 5/14, ingen macd
Comment
-
Jag körde Raptor 120301 idag, men ändrade timelock till 30 samt buy4 så att den tillåter flera affärer per dag. Ändå hade den hunnit göra 51 avslut innan jag kom hem och fick stopp på eländet. Vad är felet?
{Raptor long }
{ 120301 }
mval:=mov(mfi(3),3,e)
triglevel:=hhv(aref(mval,1),2)
condition1:=lt(mval,85)
innehav_ok:=eqv(portfolio(v),0)
ej_idag:=gt(int(d),int(lasttrade(s,d)))
öppet:=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(d))),6)
inpådagen:=Gt(Frac(date()),0.376)
{ feedback loop }
överexponerad_short:=lt(portfolio(v),scrpar(23))
timelock:=30
lt1:=LastTrade(B,D)
minSedanKöp:=mult(sub(date(),lt1),1440)
orderdelay_ok=gt(minSedanKöp,timelock)
i30(
{ account safety }
datum_ok=eqv(int(d),int(date()))
account_ok=not(eqv(cash(d),0))
positions_ok=not(eqv(portfolio(d),0))
draw(mval,2,dysv)
draw(triglevel,3,bsv)
draw(mult(ej_idag,2),5,ksv)
{ trading conditions }
buy1=and(condition1,gt(mval,triglevel))
buy2=and(buy1,innehav_ok)
buy3=and(buy2,gt(h,aref(h,1)))
buy4=and(and(or(överexponerad_short,and(buy3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)
buy5=and(and(and(and(buy4,datum_ok),inpådagen),account_ok),positions_ok)
mult(buy5,10)
)
edit: Jag hade satt take profit till 0,5%, men Raptor borde väl ha väntat 30 minuter innan nästa affär? Nu tog den ny position efter bara en minut.Last edited by L.J; 2012-06-13, 12:15.
Comment
-
Du får ändra delen med timelock till raderna nedan:
Sedan om du använder dig av en extern stopploss måste du se till att köp- och säljsignalerna inte ligger på hela tiden.
{ spärr som hindrar orderläggning 30 minuter efter senaste order }
timelock:=30
lt1:=LastTrade(B,D)
lt2:=LastTrade(S,D)
minSedanKöp:=mult(sub(date(),lt1),1440)
minSedanSälj:=mult(sub(date(),lt2),1440)
orderdelay_ok=and(gt(minSedanKöp,timelock),gt(minSedanSälj,timelock))
Comment
-
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggTo 31 maj: +15p
Fr 1 juni: +38p
Må 4 juni: +1p
Ti 5 juni: +1,25p
Jag har inte testat den skarp under jauari eller februari.
Börsen skiljer sig genom att den då var vi inne i en längre uppgående trend. Jag har lagt in ett "fusk" i modellen som innebär att jag manuellt i "indata script" kan koppla på ett längre trendfilter om jag vill. Dessutom har jag lagt in trendbevakning för manuellt ritade trender. Så om jag skulle vilja har jag två manuella vägar att gå.
Hur många avslut brukar du ha per dag? Blir det många lång/kort om vartannat eller mer buy and hold?
Comment
-
Ursprungligen postat av L.J Visa inläggJag använder det här scriptet, med förändringar enligt ovan. Funkade förut, men inte nu. Ska jag klistra in din kod i både long- och shortscripten?
Ursprungligen postat av L.J Visa inläggVad menar du med "se till att köp- och säljsignalerna inte ligger på hela tiden."? Hur ser man till det?
Detta vållar naturligtvis ett problem om man har gått in för exempelvis en uppgång, men det vänder, och stopplossen löser ut. Om köpsignalen då fortfarande "ligger på" så tas omedelbart en ny köp, vilket man ville undvika.
I den här tråden kan du läsa om en lösning på problemet:
Länk: http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2779
Comment
-
Ursprungligen postat av cerion Visa inläggGår det fortfarande bra?
Ursprungligen postat av cerion Visa inläggHur många avslut brukar du ha per dag? Blir det många lång/kort om vartannat eller mer buy and hold?
Ibland handlar modellen väldigt frekvent och tar vinster på 1-0.5 punkter med courtage frånräknat, ibland håller den en postition under en längre tid. Det hela beror på börsen själv och ändras dynamiskt.
Comment
Comment