Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Köpkursen försvann, troligen något hos NDX eller CBK. Vi ska lägga till xk)-script även på säljsidan så att det spärras redan där när spreaden blir för stor.

PS. xk) Spread alert
    är tillagt nu så det går att uppdatera ETP Link via Hjälp-menyn. Återanslutning behövs den här gången eftersom det är en ändring i modellens struktur.
    Last edited by Rikard Autostock; 2017-03-31, 18:36.

Comment

• Återinvestera avkastningen

Har en fråga till dig Rikard. Vilket värde skall jag öka för att återinvestera den avkastningen som senaste försäljningen gav?

Comment

• Hur många procent ökade den skarpa depån? Öka den fiktiva med lika många procent.

Comment

• Ursprungligen postat av arnie Visa inlägg
          Har en fråga till dig Rikard. Vilket värde skall jag öka för att återinvestera den avkastningen som senaste försäljningen gav?
          För att size'a upp så ökar du storleken på det fiktiva kontot bara så kommer fler antal andelar per grid automatiskt att öka.

Comment

• Lägg den som en procentuell del av testkontot, så har jag gjort sedan start. Rikard, jag förstår att köpkursen påverkade, men jag förstår inte var kursen 14.47 kommer från.
            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
            Alf Johansson, alias
            Börsapan

Comment

• Hur många procent har ni ökat med på fiktiva kontot?

Comment

• Jag kör Coda och Raptor från samma ISK med fast insats per algo.

Comment

• Har haft Raptor sen februari. Ökat summan på det fiktiva kontot 2 gånger så att jag idag har 4 gånger högre summan på det kontot. Grindstorleken har även ökat 4 ggr. Idag sålde min Raptor alla long grindar och köpte en shrt grind till 1/4 av en hel grind. Vad beror det på ?

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
                    En sak som är mycket spännande är ju "ej sommar" villkoret för long scriptet, som jag läser scriptet är long blockerat från 1 juni till 30 nov.
                    Hur blir det om vi fortfarande har upptrend under sommaren, inga positioner alls ?
                    Villkoret "ej_sommar" används för att bestämma om Long-signaler ska tillåtas även i Shortzone eller ej. Så enda skillnaden under sommaren blir att inga Long tas förutom under datumen som tradezone definierar.

Comment

• 17:21 ORDER "sl) Raptor Supermarket Short OMXS30" kurs 1571.65

Signal på Raptor men ingen affär från ETP-Link. Någon som vågar sig på en gissning varför?

Fler med samma resultat?

Comment

• Det kan vara lite olika orsaker:

1. Kolla så att någon minishrt är incheckad (om du kör Autoselec inkopplat)
                        (det ska stå 1 i fältet ETP Check In i Indata för de minis som används)
                        2. Är ETP Link-modellerna anslutna till minis?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Det kan vara lite olika orsaker:

1. Kolla så att någon minishrt är incheckad (om du kör Autoselec inkopplat)
                          (det ska stå 1 i fältet ETP Check In i Indata för de minis som används)
                          2. Är ETP Link-modellerna anslutna till minis?

De 4 raptormodellerna samt ETP-trigger är kopplade till OMXS30 på simkontot. På indata står det 75 på pref price samt 101 på ETP-ID som jag valt.

Det ska väl inte stå en 1:a på check in på OMXS30 på testkontot utan endast pref price och ETP-ID?

På det skarpa har jag 8 LONG och 5 SHRT minis kopplade till ETP-Link Long och Shrt med en 1:a på check-in under indata och ETP-ID 101.

minisarna på det skarpa ska väl inte behöva kopplas mer än så?

Just nu på Raptors testkonto ser det ut som följer:

OMXS30 (namn) -13 (antal) 1571 (GAV ).
                          På det skarpa Raptor-kontot är det tomt.

När jag först installerade Raptor fungerade det fint med skarpa ordrar men problemen började efter att jag valde fler minis och kopplade på Autoselect.
                          Last edited by Silvius; 2017-04-03, 18:37.

Comment

• Ok, det verkar rätt konfigurerat. Nästa steg är programversion och ETP Link-version. Vad står det i Hjälp > Om Autotrader?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Ok, det verkar rätt konfigurerat. Nästa steg är programversion och ETP Link-version. Vad står det i Hjälp > Om Autotrader?
                              Version 3.0.0.9
                              DII 11.0.0.4

ETP-Link uppdaterade jag i förra veckan. Samma sak med raptor även om den fortfarande verkar fungera som den ska.
                              Last edited by Silvius; 2017-04-03, 19:31.

Comment

• Ahh, du behöver uppdatera programversionen för att nya ETP Link ska fungera.

Comment

Working...
                                X