Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Snyggt Rikard, och Youtube-filmen blev ju kanon som alltid :-) Uppdaterade nu ikväll efter stängning.

Comment

• Har missat det mesta av denna spännande tråd men nu har jag läst ikapp lite

Om man har flera depåer med varierande storlek som man vill köra Raptor på så får man som jag förstår det varierande hävstång men om det skiljer för mycket så blir det väl direkt olämpligt att kombinera t.ex en med 400kkr och en med 40kkr?

Funkar det att koppla Raptor till flera olika testkonton med varierande storlek eller kommer de olika installationerna då bråka om samma minnesceller som jag antar används för att styra handeln?

Comment

• Det fina är att det faktiskt går att köra Raptor på flera virtuella konton samtidigt. Inga celler används förutom de i ETP Link, och här har man ju möjlighet att välja olika ID för olika konton. Så det går fint att handla tom samma minis på olika konton med olika ID och olika insats.

PS. Idag så här långt:

09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1512.27
        09:12 ORDER "sl) Raptor Supermarket Long OMXS30" kurs 1509.15
        Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Det fina är att det faktiskt går att köra Raptor på flera virtuella konton samtidigt. Inga celler används förutom de i ETP Link, och här har man ju möjlighet att välja olika ID för olika konton. Så det går fint att handla tom samma minis på olika konton med olika ID och olika insats.

PS. Idag så här långt:

09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1512.27
          Fick samma orders här :-) Ser ut att vara så men jag frågar iaf för att vara helt säker - jag uppdaterade ju igår och kopplade bort och kopplade på de nya ordermodellerna - känner modellen av tidigare positioner?

Comment

• Japp, GAV och aktuellt innehav för OMXS30 känns av som vanligt på testkontot, och det är det som styr den skarpa handeln.

Comment

• Fick precis ett samtal från en användare som har simulerat lite olika parameterinställningar och det visade sig att inställning grid_atr:=0.2 ger både högre vinst, lägre eller bibehållen DD och fler affärer.

Vi uppdaterar grafen och ändrar i default-installationen. From nu kör vi på den nya inställningen och rapporterar avslut i tråden.

Last edited by Rikard Autostock; 2017-01-13, 11:54.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Jo, den kommer här.

Från ditt inlägg #1963.

Jag har kör en simulering med parametern hävstång = 4. Varför slutar din simulering 2015-01-16 och det ser ut som om minutanimering används?

Jag har raderat alla script och ordermodeller för raptor och laddat ner på nytt. Kört tom 2015-01-16 med minutanimering, men får helt olika resultat(bättre)?

Comment

• Ok cool! Kan jag ändra själv i scriptet eller är det bättre att uppdatera Raptor? grid_atr alltså.

Comment

• Det ligger överst i Long-scriptet, bara att ändra värdet till 0.20 istället för 0.25 och spara scriptet. Du behöver inte återansluta eller liknande.

Simulerar just nu, klart om en stund.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      Från ditt inlägg #1963.

Jag har kör en simulering med parametern hävstång = 4. Varför slutar din simulering 2015-01-16 och det ser ut som om minutanimering används?

Jag har raderat alla script och ordermodeller för raptor och laddat ner på nytt. Kört tom 2015-01-16 med minutanimering, men får helt olika resultat(bättre)?
                      Ok, kollade inte så noga när den slutade faktiskt, ska titta närmare. Simulerar just nu med 5 sek istället. Verkar bli högre vinst.

Comment

• Är inte så hemma med Minifuturer. Kan någon vänlig själ namnge en lång och en kort med ca 2 i häv som jag kan koppla på min raptor.

Comment

• Här är några från BNP (se screenshots för dagens häv)

https://www.educatedtrading.bnpparib...e/mini-futures

@Rikard, OT kan du höja limiten på bilder (till tex 1-2 mb)som man får ladda upp, nu måste jag konvertera om screenshotsen till mindre storlek för att få ladda upp dem
                          Attached Files

Comment

• Max storlek på .jpg, .png, .doc och .ppt är nu 2 MB.

Comment

• 09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1512.27
                              12:00 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1511.92
                              13:24 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1515.11
                              13:36 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1518.23

Hehe, roligt att se! Tack för kaffet..

Attached Files
                              Last edited by Rikard Autostock; 2017-01-13, 14:05.

Comment

• Här är simulering med häv=2 och grid_at:=0.20 i 5 sek-intervall, vilket stämmer bättre med verkligheten för en snabb strategi som Raptor.

Max Result Drawdown 15.6377 %
                                Sharpekvot 0.2231 (månadsresultat) (pre 1994 0.2231)
                                -2.1618 (årsomräknat) (pre 1994 -2.1618)
                                Effektivt Resultat: 3548.5976% - Slutsaldo kontot: -3597946.20

Avkastning 3548597.58 kr 0.39% på 3468 affärer under 23546:04:54 tim
                                Av dessa blankat 104 st med avkastning 125868.30 kr 0.32%
                                Innehav 3298 st med vinst 6097847.89 kr 0.83%
                                Innehav 66 st med förlust -2675118.68 kr -1.94%
                                Blankning 69 st med vinst 382012.13 kr 1.55%
                                Blankning 35 st med förlust -256143.81 kr -1.75%
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X