Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Se separat tråd under placeringstips

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
      Ja, då köper den 24 st minishort
      Förutsatt att det fiktiva kontot har mindre än eller lika med 0st OMXS30. ;-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        Förutsatt att det fiktiva kontot har mindre än eller lika med 0st OMXS30. ;-)
        Jepp. Har inte innhav nu.
        Hvis det inte funker må jeg sette fiktiv konto=skarpt konto.

Comment

• Vore intressant med en instruktion för terminshandel med Raptor.

Comment

• Man får bygga om ETP Link i så fall, men visst skulle det gå att analysera index men handla terminen. Att analysera terminen blir värre eftersom en del långa medelvärden används.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Man får bygga om ETP Link i så fall, men visst skulle det gå att analysera index men handla terminen. Att analysera terminen blir värre eftersom en del långa medelvärden används.
              Eller också gör man som tidigare, tar in index som cmpref då man handlar terminen. Funkar utmärkt.
              Problemet att handla terminen med Raptor är ju att den är griddad så först måste man ha en stor depå för att kunna handla alla griddar, sedan måste man allokera ytterligare medel i depån för att få ned hävstången.
              10 grid gånger 16000 är 160000 och då har man häv x10. Vill man ha häv x5 så måste man ha 320000 allokerat i depån. (Allokerat=pengar som man absolut inte får handla annat med för då ändras hävstången.)

Med vänlig hälsning
              Bertil

Comment

• Funket idag.
                Raderte alle testkonto og skapade nye:

09:02:04 Kjøpt MINISHRT OMX BNP137 NDX Sweden 24 399,14 SEK

Tack for hjelp Walle og Rikard!

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                  Funket idag.
                  Raderte alle testkonto og skapade nye:

09:02:04 Kjøpt MINISHRT OMX BNP137 NDX Sweden 24 399,14 SEK

Tack for hjelp Walle og Rikard!
                  Nemas problemas :-) Vi finns väl här för att hjälpa varandra och diskutera saker.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                    Vore intressant med en instruktion för terminshandel med Raptor.
                    Rikard kanske fixar ETP-link för terminer. Annars är det enkelt att bygga två script som köper och säljer. Det behövs inte många rader.

Comment

• Saknad

Man saknar att Raptor inte jobbar för en när man själv knegar med annat Men det är väl bara att vänta tills den triggas igång igen. Jag vill helst inte trigga igång handel utan hålla fingrarna borta till 100%.

Comment

• har varit väldigt lugnt idag =)

Comment

• Min Raptor sålde sin sista long 24 April och har sen inte gjort något. Någon som har liknande resultat?

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                            Min Raptor sålde sin sista long 24 April och har sen inte gjort något. Någon som har liknande resultat?
                            En short grid på tirsdag er sista signal.

Comment

• Jaha! Jag fick en kort order på Raptor men min BEST hade knockats så blev inget skarpt köp.

Comment

• Sålde precis min shortgrid till förlust

Comment

Working...
                                X