Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Exakt! Allt styrs ifrån testkontot. Räknar bara antalet andelar per grid gånger hur många grids man vill sälja. Enkelt bara man kör allt ifrån testkontot.

ATR är säkert högre än vanligt nu, men det var ingen som fick någon försäljning på utbrottet över 1600 nyligen?

Comment

• Då får de ligga. Jag skall ändå akta mig för att få för mycket sylt på fingrarna... Och den sålde ju ytterligare en grid kl. 13.30 och en kl. 13.34.
      Last edited by Peppepeppe; 2017-04-24, 14:06.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
        Då får de ligga. Jag skall ändå akta mig för att få för mycket sylt på fingrarna...
        Min tanke var bara att det var stort avstånd till senaste transaktion, så jag passade på att säkra lite. Syltigt som fan, jag vet, men kändes ok att säkra lite. ;-)

Comment

• Kul grej det här

En skön dag helt enkelt

Tack Rickard och ni andra för Raptor, den är kung

Comment

• Ursprungligen postat av sirnick Visa inlägg
            Kul grej det här

En skön dag helt enkelt

Tack Rickard och ni andra för Raptor, den är kung
            Härligt när det går bra för användarna!

Henric, det är väl momentum-villkoret som blockerar sälj just nu va?

Comment

• Nu såldes det en grid för mig. På en dipp :-O

Comment

• Varför såldes det på en dipp?

Comment

• Ah, jo det var momentum-funktionen. Den hindrade att sälj sker när momentum är tillräckligt högt, tills kursen är minst 1 grid under dagens high. Det fungerade utmärkt, fick också sälj här.

Comment

• Kl. 14.41 fick jag en sälj, det var väl den som ni fick då. Härlig dag för dinosaurieintresserade!

Comment

• Anslutad Raptor igår på testkonto, men har inte fått signal. Burde jeg fått kjøpsignal?
                      Er det fordi det inte har vært handel i den aktuelle mini futures jeg koblade til?

Comment

• Yes momentum-funktionen, test 1 av 1 - funkar finfint :-) Ja vilken dag för Raptor - underbart! Snart månadsskifte, då är det dags för en till print på Twitter på utvecklingen av portföljen, eller vad säger du Rikard? ;-)

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                          Anslutad Raptor igår på testkonto, men har inte fått signal. Burde jeg fått kjøpsignal?
                          Er det fordi det inte har vært handel i den aktuelle mini futures jeg koblade til?
                          Nja, det har inte med minifuturerna att göra, Raptor gör analysen på index. Men hur blev det, har du anslutit till terminen?

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Yes momentum-funktionen, test 1 av 1 - funkar finfint :-) Ja vilken dag för Raptor - underbart! Snart månadsskifte, då är det dags för en till print på Twitter på utvecklingen av portföljen, eller vad säger du Rikard? ;-)
                          hehe, jo det går ju fint nu. Vi skyltade med kontoutvecklingen i Efterbörsen, men kommer såklart följa det löpande from nu.

Comment

• Momentum-funktionen kan göra att den säljer på en liten dipp. I längden tjänar man att försäljningen förskjuts uppåt. Dippen som funktionen väntar på är ändå liten, 1/4 av en grid.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Nja, det har inte med minifuturerna att göra, Raptor gör analysen på index. Men hur blev det, har du anslutit till terminen?

hehe, jo det går ju fint nu. Vi skyltade med kontoutvecklingen i Efterbörsen, men kommer såklart följa det löpande from nu.
                              Glemte haka av ETP Link. Får se hvor det går nå.

Burde jeg ansluta skarpt når det inte er posisjoner i markedet, eller kan man gå live når som helst?
                              Last edited by Palgrave; 2017-04-24, 15:38.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                                Momentum-funktionen kan göra att den säljer på en liten dipp. I längden tjänar man att försäljningen förskjuts uppåt. Dippen som funktionen väntar på är ändå liten, 1/4 av en grid.
                                Låter vettigt :-) Ja det var ju bara en liten dipp.

Comment

Working...
                                X