Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Har fått spread alert spärrar order nyss. Varken köp eller sälj går igenom.
    Någon som vet vad det kan bero på?

Comment

• Jeg opplever at Raptor generelt selger til litt dårligere kurser enn den burde!!!

Comment

• Jag har fått två sälj som har gått igenom på vardera av mina två konton - alltså 4 sälj totalt - iofs efter ett antal Spread Alerts, men de gick igenom.

Comment

• To selg her. Sitter på 4 grids long.

Comment

• Två sälj ett köp här!

Comment

• Har lite svårt att förstå vad Raptor gör

Sålde 1 grid 1649, sedan en till 1651. Kursen går upp till 1655 utan en säljorder.

När kursen sedan sjunker så köper Raptor vid 1653.

Har det med dagens högsta att göra?

Comment

• Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
                Har fått spread alert spärrar order nyss. Varken köp eller sälj går igenom.
                Någon som vet vad det kan bero på?
                Spread Alert blockerar order om spreaden inte är ok så att man slipper dåliga avslut. Det kan gå några försök innan ordern går igenom. Det beror på Nasdaqs prisfeed som inte är helt stabil ännu.

Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                Jeg opplever at Raptor generelt selger til litt dårligere kurser enn den burde!!!
                Hur menar du? För index eller minis? Har du något konkret exempel?

Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                Har lite svårt att förstå vad Raptor gör

Sålde 1 grid 1649, sedan en till 1651. Kursen går upp till 1655 utan en säljorder.

När kursen sedan sjunker så köper Raptor vid 1653.

Har det med dagens högsta att göra?
                Det är två saker som påverkar, om Close är under 5-dagars medel säljs en grid så fort nästa högre gridnivå nås. Om Close är högre än 5-dagars medel gäller momentumspärren som säger att Close måste vara < DH-1,25 punkter för att sälj ska ske. Detta för att "stretcha" innevarande grid om det är en snabb uppgång som sker. Ny Long sker 1 grid under DH.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Det blir så när du har flera olika konton kopplade med Raptor, det som händer är att GAV:et kommer att skilja sig en aning eftersom köp resp sälj inte sker EXAKT samtidigt. Det kan spreada isär men det kan också dra ihop sig. Jag kör Raptor på 4st olika konton och jag tycker att det blir både roligare och mer spännande när GAV:en går isär lite. Just nu så ser det ut såhär för min del;

Konto1: 1 grid lång
                  Konto2: 1 grid lång
                  Konto3: 2 grid lång
                  Konto4: 1 grid lång

Det står bara GAV 1644, men det är inte samma GAV med decimalerna över alla konton.

Hej Rikard,

Om man kör Raptor på flera testkonton samtidigt finns det ingen risk för krock mellan de globala variablerna i Raptor?

Comment

• Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
                    Hej Rikard,

Om man kör Raptor på flera testkonton samtidigt finns det ingen risk för krock mellan de globala variablerna i Raptor?

Nä inte längre, alla Raptor-script läser och skriver i de variablerna som behöver ändras varje gång de körs. Fanns en bugg i short-scriptet tidigare där variabeln för antalet andelar som skall säljas inte skrevs till. Det påverkades bara om man hade flera konton med olika size för Raptor.

Comment

Nä inte längre, alla Raptor-script läser och skriver i de variablerna som behöver ändras varje gång de körs. Fanns en bugg i short-scriptet tidigare där variabeln för antalet andelar som skall säljas inte skrevs till. Det påverkades bara om man hade flera konton med olika size för Raptor.
                      Hej Walle,

Aha, låter bra det. Gillar ditt upplägg med att köra på flera testkonton.

Comment

• Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
                        Hej Walle,

Aha, låter bra det. Gillar ditt upplägg med att köra på flera testkonton.

Tack :-) Gillar det också. Har kört så från start i princip. Olika konton har olika summor med pengar, så då ville jag ha olika exponering också mellan kontona. Har fungerar klockrent för min del, sålänge man håller reda på ETP-link-IDn mm.

Comment

Tack :-) Gillar det också. Har kört så från start i princip. Olika konton har olika summor med pengar, så då ville jag ha olika exponering också mellan kontona. Har fungerar klockrent för min del, sålänge man håller reda på ETP-link-IDn mm.
                          Hej Walle och tack för sist, hoppas det blir fler tillfällen :-D
                          Intresserad av hur du ser på det med fördelar med att ha olika konton med olika exponering mot att ha ett konto där man justerar sizen på testkontot för att öka/minska exponeringen?

/Tim

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                            Hej Walle och tack för sist, hoppas det blir fler tillfällen :-D
                            Intresserad av hur du ser på det med fördelar med att ha olika konton med olika exponering mot att ha ett konto där man justerar sizen på testkontot för att öka/minska exponeringen?

/Tim
                            Tjena :-) Tack själv! Håller med, hoppas på fler tillfällen.

Anledningen till att jag har olika exponering är att något konto är mitt egna, ett annat är barnens, ett annat är min guddotters, sen har jag två företagsägda KF. Olika mycket pengar på vardera konto och då kan jag inte ha samma exponering. Så det är bara av den enkla anledningen.

Comment

• Raptor

Skärmklipp.PNG
                              Här är några konstiga sälj/köp idag som ej brukar ske. vad kan förklaringen vara?

Comment

• Vad är det specifikt du tycker är konstigt?

Comment

Working...
                                X