Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
    omx 1653, mitt GAV 1648, ingen sälj..?
    Samma här. Kom ju på imorse att jag hade missat att tanka ned justerat data för OMX, kanske därför. Fick sälj på 2st konton med GAV på 1644-nånting iaf.

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
      En grid såld här vid 09:13 sen inget.
      Samma här, 9 grid kvar

Comment

• Byte av minis nu! Från NN13 till NN14

Comment

• Inga försäljningar alls idag för min del...

Comment

• inget har hänt för min del heller, (uppdaterade kursdatabasen nu i helgen så det inte ska finnas några hål)

Kanske vore en feature i kommande uppdatering att automatiskt täppa igen hål i kurserna

Comment

• Inget hos mig heller

Comment

• Jag syltade en grid vid 1653,3, hade GAV vid 1648,9. Ville se vad som händer. Hittills inget.

Comment

• OMX över 1654, GAV 1648 men fortfarande ingen sälj..?

Någon som kan förklara?

Comment

• varför förväntas att det ska säljas nu ?
                    (gav 1649,12)

Comment

• Sist det ble salg av hele posisjonen var vi ca 1% over GAV. Nå er vi bare 0.5% over.

Comment

• Momentumfiltret stretchar gridden just nu.

Comment

• För vanliga försäljningar måste kursen ligga över GAV. Det innebär inte att modellen säljer rakt av. Om en försäljning skedde senare än köp måste kursen ligga en gridnivå över säljspriset och tvärtom. Sedan måste kursen ligga över en gridnivå från dagens högsta och inte alltför starkt momentum. Enklast är att köra en simulering som ger en försäljning idag på ca 1653, men beror sagt på transaktionen innan och GAV.

Comment

• kan man räkna med att det säljs idag ?
                            (ursäkta alla mina dumma frågor men jag fattar knappt något av hur raptor funkar)

Comment

• Blir nog ingen sälj nu, verkar trenda uppåt till stängning.

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                                Du kan sälja/köpa ett antal grids manuellt på fiktiva kontot utan att ändra saldot.
                                Saldot styr hur stor varje grid ska vara.
                                Tack för ditt svar!

Men blir det inte knas om antalen inte stämmer mellan fiktiva och skarpa kontot och isåfall hur funkar det då?

Det jag tänkte på var om jag ville ha färre eller fler antal minisar som ska handlas på skarpa kontot så måste jag väl ändra på saldot på fiktiva kontot.

Comment

Working...
                                X