Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
    Det här: https://youtu.be/RY1tRykbj2c

Även fast min Raptor fungerar kanon för mig, så är det klippet bra hela vägen från Raptor till ETP-link Autoselect. Bra för de som installerar Raptor för första gången eller har bekymmer.
    Bra klipp, gillar verkligen supporten från Rikard med dessa filmer, är man osäker finns det hjälp dygnet runt med alla NATS bitar. En samlingssida med Raptors villkor för köp o sälj skulle nog också kunna minska alla frågor av typen "varför gör Raptor si och så". Själv har jag klippt och klistrat in Rikards svar på dessa i frågor i en egen mall.
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Comment

• Håller med xdaytrader.
      En sådan samlingssida hade varit uppskattat plus förmodligen ta bort en väldigt massa frågor.
      Trevlig helg.

Comment

• Satte hjärtat i halsgropen då jag såg att börsen var ner drygt 4% runt 9-tiden men återhämtades snabbt till -0,50%... Inga kurser i NN minifutures. Någon som vet vad som händer???

Comment

• NasdaqOMX strulade till det lite med uppdelningen av något bolag så att index korrigerades fel. Det gjorde också att terminshandeln inte fungerade och därmed inte heller derivathandeln. Det kommer nog igång när som helst igen. Börsen är alltså inte ner 4% idag.

Comment

• Pratat med Nordnet och det är Nordea som inte levererar priser.
            De vet ännu inte när detta är klart och det beror på SCA.

Comment

• Perfekt, då vet jag!!!

Comment

• Autoselect vill byta mini, men p.g.a. strulet i morse så är den mini jag har "slutsåld" (cbk). Spread alert blockerar säljordern. Någon som vet hur jag kommer förbi problemet.

Comment

• Den är troligen inte slutsåld egentligen utan det beror på Nasdaq-strulet imorse. Pausa orderläggningen tills allt är stabilt igen. Nordnet har också problem just nu. En riktig skitdag helt enkelt!

Comment

• Tack Rikard för snabbt svar. Ja, vilken j-vla skitmorgon. Fick hjärtat i halsgropen när jag såg att hela min fullinvesterade Raptor var utnockad.... Men cbk har tagit bort "utknockad" på hemisdan, så jag hoppas den fortfarande lever. Låg redan innan på lite för hög häv, och med dagens nedgång ligger jag inte bättre till. Skulle gärna vilja byta minisar, så jag inte blir utknockad på riktigt. Men jag gör som du föreslår.

Comment

• Hur ser GAV-diffen ut för er? Jag har tre testkonton där den ligger mellan 1640-1642 men när omxs30 ligger kring dessa nivåer så ser jag på mina fyra skarpa konton att MINI L NORDNET 14 ligger runt 98 trots att GAV är på mellan 105.5 och 106.5. Det är alltså ca -8% på minifuturen så min egentliga GAV på testkontot är ca 1648.
                      Last edited by Freddan; 2017-06-12, 11:47.

Comment

• Har följande GAV;
                        Konto1: 1649,08
                        Konto2: 1640,67
                        Konto3: 1648,21
                        Konto4: 1641,93

Comment

Har följande GAV;
                          Konto1: 1649,08
                          Konto2: 1640,67
                          Konto3: 1648,21
                          Konto4: 1641,93
                          Ok, hur korrelerar dom mot GAV på dina skarpa konton? T.ex hur stor är differensen mellan GAV och pris på minifuture för det skarpa konto som är kopplat till Konto2 när omxs30 ligger runt 1640-1641?

Comment

• Svårt att veta eftersom jag kör ETP-link Autoselect.

Har alla 10 grids nu? Någon som har fått något mer köp än imorse vi öppning för de som inte har 10st grids just nu? Jag har bara fått 1st köp idag vid öppning men inget mer och jag är inte fullinvesterad på alla konton.

Comment

• Ligger på 9 grids just nu.

Comment

Svårt att veta eftersom jag kör ETP-link Autoselect.

Har alla 10 grids nu? Någon som har fått något mer köp än imorse vi öppning för de som inte har 10st grids just nu? Jag har bara fått 1st köp idag vid öppning men inget mer och jag är inte fullinvesterad på alla konton.
                                vilken tid imorse fick du igenom köpet ?

såg att min raptor ville köpa från 9.07

09:07 GSM larm sänt!
                                09:07 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L OMX NORDNET 14" kurs 99.00
                                09:07 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI L OMX NORDNET 14" kurs 99.00

Comment

Working...
                                X