Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
    Har en känsla av att vi är i motfas md marknaden. Under juni och juli var det som om vi hela tiden var felpositionerade. Någon som håller med, eller ännu bättre har några data.
    Håller med, men det ligger väl lite i strategins natur, att skala in sig på dippar och skala ut sig mot toppar. I konsolideringen och den lite kraftigare nedgången så hamnade Raptor ofta på fel sida, och sånt händer under resans gång oavsett. Jag kan själv tycka att året började lite för bra - Raptor kammade hem rätt mycket. Hur som så har Raptor riktigt fin avkastning enligt backtest, men det kan inte alltid gå bra :-)

Comment

• V.A.P för Omxs30 ligger ny på lite drygt 50 vilket indikerar sidledes börs = perfekt tradingbörs. Borde vara bra för Raptor men återstår att se.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
        Siste dagers drawdown er innenfor historisk drawdown. Ingen krise.
        Kan någon köra en motsvarande kalkyl på verkliga transaktioner?

Comment

• Gomorron ! Min Raptor ligger helt utanför nu. Någon som vet vad som triggar positioner nu ? Lång / kort ?

Comment

• Min Raptor var utanför innan öppning. Ser nu ut som den gick in en grid (Long) som sedan såldes några minuter senare med förlust. Ser någon Spread Alert i också.
            Last edited by bat; 2017-08-15, 10:05.

Comment

• Har analyserat performance historiskt med hänsyn tagen till orealiserad och Raptor har ganska bra relation mellan avkastning och orealiserad drawdown.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                Har analyserat performance historiskt med hänsyn tagen till orealiserad och Raptor har ganska bra relation mellan avkastning och orealiserad drawdown.
                Hej, med vilken häv då?

Comment

• Det spelar eg. inte så stor roll (jag pratar strategins häv och INTE etp-häv). Om CAGR ökas med häv så ökas också Draw down. Det kan drifta isär lite.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                    Har analyserat performance historiskt med hänsyn tagen till orealiserad och Raptor har ganska bra relation mellan avkastning och orealiserad drawdown.
                    Verkligheten ligger alltså ära den kurva som analysbänken visar.

Comment

• Har tittat på lite olika strategier och Raptor har som jag sa tidigare en bra gain/pain i historiska siffror. Om det blir så i framtiden kan man inte veta med säkerhet som för alla strategier. I historiken finns draw downs som man bara får tugga i sig. Enda sättet att hantera dem är att ignorera dem och det kan man bara göra om man inte är överexponerad. Att vara överexponerad är lätt att vara.

Comment

• Hej ! Är det någon som vet vad som triggar Raptor att ta position nu ? Min Raptor ligger helt utanför.

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                          Hej ! Är det någon som vet vad som triggar Raptor att ta position nu ? Min Raptor ligger helt utanför.
                          4-dagars lägsta :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                            4-dagars lägsta :-)
                            Tack, Walle ! Det triggar lång position, om jag förstått det rätt. Finns det något som skulle trigga Raptor att gå kort ?

Comment

• Grundvillkoren för Shrt är 4-dagars högsta samt datum mellan 29:e och 5:e i månaden.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Grundvillkoren för Shrt är 4-dagars högsta samt datum mellan 29:e och 5:e i månaden.

Så just nu är det väl 3 dagars lägsta för en lång?

Comment

Working...
                                X