Ursprungligen postat av Sobel
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Håller med, men det ligger väl lite i strategins natur, att skala in sig på dippar och skala ut sig mot toppar. I konsolideringen och den lite kraftigare nedgången så hamnade Raptor ofta på fel sida, och sånt händer under resans gång oavsett. Jag kan själv tycka att året började lite för bra - Raptor kammade hem rätt mycket. Hur som så har Raptor riktigt fin avkastning enligt backtest, men det kan inte alltid gå bra :-)
-
Kan någon köra en motsvarande kalkyl på verkliga transaktioner?Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggSiste dagers drawdown er innenfor historisk drawdown. Ingen krise.
Comment
-
Hej, med vilken häv då?Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggHar analyserat performance historiskt med hänsyn tagen till orealiserad och Raptor har ganska bra relation mellan avkastning och orealiserad drawdown.
Comment
-
Verkligheten ligger alltså ära den kurva som analysbänken visar.Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggHar analyserat performance historiskt med hänsyn tagen till orealiserad och Raptor har ganska bra relation mellan avkastning och orealiserad drawdown.
Comment
-
Har tittat på lite olika strategier och Raptor har som jag sa tidigare en bra gain/pain i historiska siffror. Om det blir så i framtiden kan man inte veta med säkerhet som för alla strategier. I historiken finns draw downs som man bara får tugga i sig. Enda sättet att hantera dem är att ignorera dem och det kan man bara göra om man inte är överexponerad. Att vara överexponerad är lätt att vara.
Comment
-
4-dagars lägsta :-)Ursprungligen postat av nicedays Visa inläggHej ! Är det någon som vet vad som triggar Raptor att ta position nu ? Min Raptor ligger helt utanför.
Comment
-
Tack, Walle ! Det triggar lång position, om jag förstått det rätt. Finns det något som skulle trigga Raptor att gå kort ?Ursprungligen postat av walle Visa inlägg4-dagars lägsta :-)
Comment
-
Så just nu är det väl 3 dagars lägsta för en lång?Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggGrundvillkoren för Shrt är 4-dagars högsta samt datum mellan 29:e och 5:e i månaden.

Comment

Comment