Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• De dom hsr lägre GAV kan få sälj nu, tex om man startat Raptor på en lägre kursnivå eller varit inne och ”syltfingrat” manuellt osv.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      De dom hsr lägre GAV kan få sälj nu, tex om man startat Raptor på en lägre kursnivå eller varit inne och ”syltfingrat” manuellt osv.
      Okej, då antar jag att det i mitt fall handlar om kursnivå med tanke på det vi gick igenom imorse? Har inte gjort något manuellt förutom att korrigera hävstången.

Comment

• Japp, det är helt klart det.

Comment

• Hmm, jag ligger en grid kort sen 4/12 helt osyltat sen start mars i år...

Comment

• Jag tror vi behöver en funktion som bekräftar att en robot är riktigt installerad. Skulle det vara möjligt att ta fram? :-)

Comment

• Det är i princip bara följande:

Indexmodeller samt ETP Link trigger anslutna till index på fiktivt konto
              ETP Link-modeller anslutna till minifutures på skarpt konto
              ETP ID angivna på rätta kontona (fiktivt konto för index och skarpt konto för minifuture)

mvh

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
                Jag tror vi behöver en funktion som bekräftar att en robot är riktigt installerad. Skulle det vara möjligt att ta fram? :-)
                Håller med mkt oro och frågetecken kring om det fungerar som det ska. Jag gissar att många supportfrågor också gäller detta. Jag vet att Autostock "skyller" på att det är risk att det blir rådgivning om man har central signalering men borde man inte kunna köra en central signal som bara bekräftar/dementerar att man är i fas? Sen är jag lite tveksam till att det verkligen skulle vara rådgivning. Det handlar ju om att modellen X ger ett köp eller sälj av long eller short. Det finns ju flera tjänster som skickar ut mail och berättar vad deras modell säger (iofs behöver det inte vara rätt för att många andra gör det!) Det hade varit trevligt att höra lite mer kring vad Autostock har för planer och tankar kring detta.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Det är i princip bara följande:

Indexmodeller samt ETP Link trigger anslutna till index på fiktivt konto
                  ETP Link-modeller anslutna till minifutures på skarpt konto
                  ETP ID angivna på rätta kontona (fiktivt konto för index och skarpt konto för minifuture)

mvh
                  Det låter enkelt men för oss som inte programmerat AT och bara gör ändringar vid behov så är det inte alls så enkelt att faktiskt VETA att det fungerar.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                    Det låter enkelt men för oss som inte programmerat AT och bara gör ändringar vid behov så är det inte alls så enkelt att faktiskt VETA att det fungerar.
                    Man borde kunna ha en funktion som endast bekräftar att inställningarna är kompletta, utan att ge "centrala" signaler om när Raptor tar köp och sälj positioner. Då är det inte rådgivning, bara säkerställning av inställningarna.

Comment

• Jo, men det är faktiskt inte svårare än så - man behöver inte kunna något om programmering för att göra inställningarna.

Eftersom olika robotar har lite olika inställningar är det inte så lätt att göra någon funktion i programmet som kollar allt, det är bättre att man gör en lathund för varje strategi typ en checklista för att bocka av de steg som är nödvändiga.

Den kan man printa ut och gå igenom när som helst om man är osäker.

Ska se vad vi kan få fram där.

Comment

• Det är 2 olika saker som diskuteras här.
                        Det ena är om en robot är felinställd och hur man kan se det.
                        Det andra är varför vi inte alltid ligger i samma position och inte får samma signaler, så kommer det alltid att vara när programmet körs på individuella datorer.
                        Inte ens när vi hade central signalering en gång i tiden fick vi samma resultat och det va "ett himla liv" om det då oxå.
                        Last edited by mikola; 2017-12-12, 11:36.

Comment

• En lathund per Strategi och enkel funktionsbeskrivning vore toppen

Comment

• Ursprungligen postat av WOK Visa inlägg
                            En lathund per Strategi och enkel funktionsbeskrivning vore toppen
                            Finns faktiskt redan för många av strategierna i manualen under >standardanalysmetoder.

http://www.autostock.se/NATmanual/

Comment

• Hej
                              Till er som upplever "svårt" att ställa in saker. Man får räkna med att lära sig (lägga några timmar) på att bli konfortabel. Detta oavsett vilken plattform man kör (min erfarenhet).
                              Det är lätt att glömma något moment t.ex. sätta värde, eller valt rätt konto vid anslutning osv. Dock efter några misstag har man lärt sig. Ofta är det inte värr än att man bevakar en nyansluten strategi lite extra i början.
                              Jag ser bara fördelar att signaler inte kommer exakt samtidigt speciellt för Rapptor. Central signalering var ganska meningslöst då man troligen själv vill optimera den öppna koden med tiden när man har kunskap och intresse.

Comment

• Som Mikola skreva är det 2 olika saker som diskuteras.

Om man aktivt använder programmet och vill få så lika avkastning som möjlig jämfört med simulering och andra användare är det nog en bra idé att köra autohandeln på en separat maskin eller vps. Inte ta egna positioner och göra så få ingripanden som möjligt.

I fall man är osäker hur en strategi ska sättas upp kan det vara bra att först göra det på ett simuleringskonto.

Det finns en del inlägg som beskriver varför en strategi kan avvika. Det kommer alltid att finnas avvikerlser. Det viktigaste för Raptor är att få rätt grundsignal, dvs när en ny long eller short initieras. Det kan bli väldigt förvirrande när olika signaler redovisas på forumet. Särskilt då det kan bli följdeffekter pga att signalerna avviker. Därför vore det bra med en central signalering(behöver inte vara för skarp handel) eller redovisning. Det skulle kunna ske efter börsens stängning för att inte klassas som rådgivning. Dessutom kan man i lugn och ro justeras positionen på simuleringskontot. Det skulle betyda en del jobb för Rikard och förväntar mig absolut inte detta. Jimmy, det går att ha både öppen kod och central signalering. Det är två olika saker och det skulle fortfarande gå att själv köra. Att tidpunkterna för signalerna avviker är bara bra. Däremot kan resultaten bli helt annorlunda om grundsignalen avviker.

Comment

Working...
                                X