Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gott nytt år till er alla :-)

Mina depåer slutade +10% och +6% (inte de mindre som jag har på Shareville). Plus är alltid ett plus, så man får vara glad för det såklart och inte bli girig ;-)

Känner på mig att 2018 kommer att bli ett riktigt fint år. Gott nytt! :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
      Gott nytt år till er alla :-)

Mina depåer slutade +10% och +6% (inte de mindre som jag har på Shareville). Plus är alltid ett plus, så man får vara glad för det såklart och inte bli girig ;-)

Känner på mig att 2018 kommer att bli ett riktigt fint år. Gott nytt! :-)
      Bra jobbat! Med tanke på att OMXS30 slutade med en uppgång om njugga 3,94% så var det drygt dubbelt så bra!

Bäddat för ett rally under 2018

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
        November och December var två super sunkiga månader. Åkte på rejält med stryk. För helåret 2017 mäktade jag med en uppgång om drygt 35% i mina portföljer :-)
        Jag kan bara instämma, det var sunkiga månader. Tyvärr för mig så började jag köra Raptor i september och har haft den som "krydda" i portföljen. Har stoppat in ca 25tusen i den och nu ligger den på 19800kr. Inte så kul...

Men jag tror på modellen och rider med, iaf så länge det finns pengar på kontot...

Gott slut & nytt !

Comment

• Här kommer en lite sen årssammanställning:

Coda: -1,8% Gearing 3-4x över året
          Fusion -2,62% Gearing 2,7
          Raptor + 17,76% Varierande gearing men x4 nu.
          När jag slår ihop kontona i Nordnet ger det +3,99%. Klart tråkigt Q3-Q4 när både Raptor och Fusion var uppe kring +40% i Juni/Juli.

Nu hoppas vi på ett bra 2018. Alla konto ovan är så orörda som möjligt. De gånger jag handlat manuellt har det berott på att AT inte fungerat som den skall (ibland mitt fel och ibland programfel) men då har den manuella handeln försökt följa det officiella kontot.

Comment

• Ligger ni förresten 10 grids long på Raptor? Det gör jag.

Comment

• är helt ute med Raptor.

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
                är helt ute med Raptor.
                Konstigt för 3- eller 4-dagars högsta, lite beroende på hur man ser det - ska ju vara 1595. Kanske finns någon annan regel som jag har missat. Jag ligger fortfarande med 10 av 10 lång.

Comment

• 10 av 10 long här också.

Comment

• Jag ligger också fortfarande 10 av 10 long på två separata konton.

Comment

• 10 lång här raptor hade problem att byta minis det fungerade att sälja men inte att köpa , jag hade tydligen missat att man måste göra ett ett kunskapsprov hos nordnet ? efter provet så gick köp igenom direkt

har det kommit någon info omatt manmåste göra ett kunskapsprov ?

Comment

• Vi skickade ut för några dagar sedan och Nordnet har gått ut med info i flera veckor. Kolka så att våra utskick inte hamnar i skräpkorgen, det händer ibland.

Comment

Konstigt för 3- eller 4-dagars högsta, lite beroende på hur man ser det - ska ju vara 1595. Kanske finns någon annan regel som jag har missat. Jag ligger fortfarande med 10 av 10 lång.
                          Räknar man högsta kursen under dagen, eller är det stängningskursen som gäller. (High price / Closing price) ?

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                            Räknar man högsta kursen under dagen, eller är det stängningskursen som gäller. (High price / Closing price) ?
                            Yes det är dagens high som gäller. Det var nära idag, och imorn är det 1591,6 som gäller - det är högsta noteringen den 29 dec enligt den äldre versionen av HK. Det är väl ”short-period” fortfarande? Fram till och med den 6e om jag minns rätt?

Comment

• såg nu att det låg ett mail i skräpkorgen

Comment

Yes det är dagens high som gäller. Det var nära idag, och imorn är det 1591,6 som gäller - det är högsta noteringen den 29 dec enligt den äldre versionen av HK. Det är väl ”short-period” fortfarande? Fram till och med den 6e om jag minns rätt?
                                Tjena !
                                Har för mig att jag hört 4 dagars högsta för att gå kort i shortperiod. Vet att det varit en del snack om hur man räknar dagar, här på forumet förrut. Men innebär det i detta fallet att: Raptor går kort om morgondagens high passerar det högsta värdet av handelsdagarna 28:e, 29:e, 2:e och 3:e. Enligt nasdaqomxnordic.com, så är då det högsta värdet 1594,95. Tänker jag rätt ?

Comment

Working...
                                X