Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Välj konto i menyraden
    Klicka ENTER på resp instrument och kolla så att ETP ID står kvar, annars skriv in och spara på nytt.

Det viktiga är att man först väljer det konto i menyn som ETP IDt ska gälla för.

För tex Raptor:

Välj testkontot i menyn, kolla ETP ID på OMXS30.

Välj skarpa kontot i menyn, kolla ETP ID för alla minis.

Comment

• Hvorfor var raptor på shareville uten posisjon fra kl 12:00 til 17:00 idag?

Comment

• Det var en miss från vår sida, vi hade glömt ett ETP ID på det kontot. När ETP Link skulle byta mini fanns ingen kandidat. Det kostade tyvärr 10 punkter i utebliven vinst, men är rättat nu så att det funkar nästa gång.

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
          oxå nyfiken på förtydligande, speciellt orealiserad drawdown..??
          Den orealiserade var alltså som värst -48,4% i Gearing X4 enligt inlägg 4863. Och nu har jag fått veta genom Rikard att det är den vi ska utgå från, även om det var ABB som mättes.

Edit: Jag skrev fel, men nu blev det rätt.
          Last edited by Djeydjey; 2017-11-16, 17:48.

Comment

• Ursprungligen postat av Djeydjey Visa inlägg
            Den orealiserade var alltså som värst -48,4% i Gearing X4 enligt inlägg 4863. Och nu har jag fått veta genom Rikard att det är den vi ska utgå från, även om det var ABB som mättes.

Edit: Jag skrev fel, men nu blev det rätt.
            Tack för klargörandet, och backtest från 2003 antar jag..

Comment

• Vi börjar närma oss "tidsstopp2" nu. Kl 13.18 har det gått 8 dagar sedan mitt senaste köp. I klarspråk så betyder väl det att hela positionen stängs eller har jag tolkat koden fel?

Comment

• Nja, det är inte så det funkar, tidstopp2 bestämmer bara om hela innehavet eller en grid ska säljas när nästa sälj kommer.

Comment

• Av ren nyfikenhet, vilka här inne fick ut 7.0% live på kontot under Oktober månad i enlighet med Raptors officiella siffror? Ni som har en siffra annat än 7% vad fick ni ut?

Comment

• -5,49% på ett mindre konto där jag endast har Raptor och Fusion.

Edit: sorry tittade på fel period. Rätt siffror är +8,72%
                    Last edited by walle; 2017-11-20, 20:51.

Comment

• Landade på ca 16% för Oktober, men jag har högre häv än officiella Raptor och ett mindre konto.

Comment

• Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
                        Landade på ca 16% för Oktober, men jag har högre häv än officiella Raptor och ett mindre konto.
                        Vad hade du för häv?

Själv hade jag +11,86% med häv mer än 8% på ett mindre konto, har dock inte kontinuerligt anpassat testkontot för att hålla konstant häv..
                        Last edited by torkelab; 2017-11-20, 19:24.

Comment

• Ligger med ungefär 10 ggr häv (dvs testkontot är ca 10 ggr större än skarpt). Har dock inte trimmat testkontot för att hålla häven konstant.

Comment

• Då gick Raptor ur helt idag! Samma för andra? (Har inte hunnnit uppdatera Raptor enligt senaste instruktionerna)

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                              Då gick Raptor ur helt idag! Samma för andra? (Har inte hunnnit uppdatera Raptor enligt senaste instruktionerna)
                              Nope min är kvar med ett gav på 1655-ish.

Comment

• Min er kvar. GAV 1655.03

Comment

Working...
                                X