Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag låg kort SP500 över helgen och fortfarande faktiskt. Känns som ett nedställ där kan bli blodigt för OMX. Dålig känsla i magen om läget just nu..

Sedan har Raptor idag faktiskt åkt ur min algo-portfölj. Kunde ej motivera att ha den kvar längre då jag anser att den har för hög beta, dvs. varierar takt med marknaden för mycket.
    Liten tår i ögat då raptor var första strategin jag började köra :'( Minns fortfarande upphetsningen när man fick mailet om att raptor var en grid short som första position

Men kanske adderar tillbaka den när jag har byggt på portföljen ytterligare, för tror på strategin långsiktigt.

Comment

• Jag själv kör med ganska liten insats och låg häv. Vet ej riktigt vad du menar med beta. I position rör sig Raptor max +eller- 1 med marknaden. Sedan lägger man på hävstång. Du kanske syftar med önskad hävstång. Själv tycker jag historisk draw down är det viktigaste. En strategi som oftast ligger i marknaden kommer alltid att röra sig en del. Däremot ingen åsikt om hur du hanterar strategin.

Comment

• Visst är det så Det jag syftar på är främst att jag tycker raptor ligger i position ganska mycket, vilket leder till att den korrelerar rätt mycket med marknaden i bulltrend. Strategier som tar kortare trades är lättare att få till så att de ej korrelerar med större marknadsrörelser lika mycket.

Gillar som sagt Raptor och tror att den har väldigt bra avkastning över tid. Bara det att jag jobbar på att få ner variansen i portföljen för tillfället, och då får den stå åt sidan tyvärr p.g.a att jag har mer färdiga strategier än tillgängligt kapital för tillfället.

Comment

• Är det tre dagars low som vi väntar på nu eller gäller andra regler vid månadsskiftet?

Comment

• För att go Long? Det är samma, men just nu väntar de flesta på en Shrt-signal som kommer vid 4-dagars High.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              För att go Long? Det är samma, men just nu väntar de flesta på en Shrt-signal som kommer vid 4-dagars High.
              OK

Finns det någon beskrivning av hur strategin fungerar i textform? Jag har suttit och läst en hel del i tråden men har ännu inte skaffat mig grepp om hur roboten handlar i olika lägen.

Comment

• Är det inte så att TA sätts lite ur spel under rapportperioder?

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
                  Är det inte så att TA sätts lite ur spel under rapportperioder?
                  Jo det kan vara svårt med TA när det kommer ny information till marknaden, så som rapporter exempelvis.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    För att go Long? Det är samma, men just nu väntar de flesta på en Shrt-signal som kommer vid 4-dagars High.
                    Är fortfarande lite osäker på vad 4-dagars high betyder... Är det högsta värdet av de 4 föregående handelsdagarna? Dvs. om kursen idag 31/1 passerar högsta värdet av 29:e, 26:e, 25:e och 24:e (vilket isåfall är 1,645.06 från den 24:e). Har jag fattat det rätt då ?

Comment

• Idag är det bak till den 26e som gäller. Om du räknar idag som 0 och stegar bakåt på candlesticken tills du kommer till 3 - den dagen är den sista i beräkningen.

Om du räknar idag som 1 så ska du stega bak tills du kommer till 4.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        Idag är det bak till den 26e som gäller. Om du räknar idag som 0 och stegar bakåt på candlesticken tills du kommer till 3 - den dagen är den sista i beräkningen.

Alltså, ifall OMXS30 idag går över 1614.60 så ändras positionerna till kort?

Comment

• Njae, högsta High föregående 3 dagar var den 29:e som toppade på 1620,24. Om dagens High når över det shortar Raptor ikväll.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                            Idag är det bak till den 26e som gäller. Om du räknar idag som 0 och stegar bakåt på candlesticken tills du kommer till 3 - den dagen är den sista i beräkningen.

Tack walle ! Nu har jag koll på läget.

Comment

• Ouch.......

Comment

• Möjligen hade jag tur idag? Min Raptor har varit i kontinuerlig drift på VPS i kanske ett halvår. 09:07 i morse så sålde den alla 10 grids. Det skedde dessutom utan att gå kort.
                                09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1611.91
                                09:07 GSM larm sänt!
                                09:07 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L OMX NORDNET 27" kurs 0.00
                                09:07 GSM larm sänt!

Tittade i OMXS30-grafen, men kunde inte inte se någon skräpdata som skulle ha inneburit en ny högsta över 1620,24 från den 29e.
                                Finns det något sätt att identifiera vad som hände? Tittade snabbt i TRADELOG.TXT och DEBLOG.TXT, men såg inget uppenbart.

Comment

Working...
                                X