Hur kommer det sig att Raptor på Shareville köpte en short-position idag? Med dagens nedgång passerade vi ju inte 4-dagars high... är det "syltfingrar" inblandade ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVi tog en Shrt-position enligt Crescendo som får fungera som hedge. Raptor handlar vidare som vanligt.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVi tog en Shrt-position enligt Crescendo som får fungera som hedge. Raptor handlar vidare som vanligt.
Comment
-
Ursprungligen postat av nicedays Visa inläggNu blir jag lite fundersam... Om inte NI tror på Raptor, utan går in och gör manuella transaktioner, vad ska jag tro ?? Jag trodde att essensen av robottrading och backtesting, var att lita på strategin. Om Raptor agerar "fel", så är min första tanke att justera algoritmen, inte över-rida den med manuella transaktioner. Men jag kanske tänker fel?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggNej, vi har kvar den långa också. Raptor körs som vanligt också.
Comment
-
5 av 7 senaste gick med vinst. Det här blir åttonde gången sedan 1990.
Genomsnittsvinst per trade 15,98%
Bif bild visar endast blanksidan inkopplad, det som skiljer den här Shrt-signalen från de senaste är att vollan fortfarande inte stigit speciellt mycket.Attached FilesLast edited by Rikard Autostock; 2018-02-02, 09:32.
Comment
-
Ursprungligen postat av nicedays Visa inläggNu blir jag lite fundersam... Om inte NI tror på Raptor, utan går in och gör manuella transaktioner, vad ska jag tro ?? Jag trodde att essensen av robottrading och backtesting, var att lita på strategin. Om Raptor agerar "fel", så är min första tanke att justera algoritmen, inte över-rida den med manuella transaktioner. Men jag kanske tänker fel?
Comment
-
Ursprungligen postat av Spoofer Visa inläggJag håller inte med alls. En strategi kan ha god förväntad avkastning, men samtidigt ha hög risk, vilket är fallet med Raptor (även utan gearing!). Den höga avkastningen över tid är kompensation för att man utsätter sig för mycket marknadsrisk, villig att ta over-night risk osv. - detta i kombination med en god edge ger väldigt bra avkastning, men också mycket risk! Att hedga sig är att sänka risken temporärt om man bedömer att det t.ex. är väldigt överköpt, utan att lägga sig i hur strategin handlar.
mvh
Bertil
(Robot-Bertil på Shareville)
Comment
Comment