Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hur kommer det sig att Raptor på Shareville köpte en short-position idag? Med dagens nedgång passerade vi ju inte 4-dagars high... är det "syltfingrar" inblandade ?

Comment

• Vi tog en Shrt-position enligt Crescendo som får fungera som hedge. Raptor handlar vidare som vanligt.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Vi tog en Shrt-position enligt Crescendo som får fungera som hedge. Raptor handlar vidare som vanligt.
        Sålde ni den långa innan? DVS följer ni Cresendo konsekvent?

Comment

• Nej, vi har kvar den långa också. Raptor körs som vanligt också.

Comment

Vi tog en Shrt-position enligt Crescendo som får fungera som hedge. Raptor handlar vidare som vanligt.
            Nu blir jag lite fundersam... Om inte NI tror på Raptor, utan går in och gör manuella transaktioner, vad ska jag tro ?? Jag trodde att essensen av robottrading och backtesting, var att lita på strategin. Om Raptor agerar "fel", så är min första tanke att justera algoritmen, inte över-rida den med manuella transaktioner. Men jag kanske tänker fel?

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
              Nu blir jag lite fundersam... Om inte NI tror på Raptor, utan går in och gör manuella transaktioner, vad ska jag tro ?? Jag trodde att essensen av robottrading och backtesting, var att lita på strategin. Om Raptor agerar "fel", så är min första tanke att justera algoritmen, inte över-rida den med manuella transaktioner. Men jag kanske tänker fel?
              Jag tolkar det hela lite annorlunda, Raptor handlar på som vanligt skriver ju Rikard.

Comment

Nej, vi har kvar den långa också. Raptor körs som vanligt också.
                Då är vi två

Comment

• Vi tror såklart på Raptor men kör med lite för hög hävstång. Ett sätt att hantera det är att öppna en position enligt Crescendo. Enkelt och effektivt. Därmed kan vi köra vidare Raptor med för hög häv eftersom vi tror på den.

Comment

• Rikard, har du nån ungefärlig statistik på hur träffsäker Crescendo är på att identifiera hedge-tillfällen?

Comment

• 5 av 7 senaste gick med vinst. Det här blir åttonde gången sedan 1990.

Genomsnittsvinst per trade 15,98%

Bif bild visar endast blanksidan inkopplad, det som skiljer den här Shrt-signalen från de senaste är att vollan fortfarande inte stigit speciellt mycket.
                      Attached Files
                      Last edited by Rikard Autostock; 2018-02-02, 09:32.

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                        Jag håller inte med alls. En strategi kan ha god förväntad avkastning, men samtidigt ha hög risk, vilket är fallet med Raptor (även utan gearing!). Den höga avkastningen över tid är kompensation för att man utsätter sig för mycket marknadsrisk, villig att ta over-night risk osv. - detta i kombination med en god edge ger väldigt bra avkastning, men också mycket risk! Att hedga sig är att sänka risken temporärt om man bedömer att det t.ex. är väldigt överköpt, utan att lägga sig i hur strategin handlar.

Comment

• Ursprungligen postat av Spoofer Visa inlägg
                          Jag håller inte med alls. En strategi kan ha god förväntad avkastning, men samtidigt ha hög risk, vilket är fallet med Raptor (även utan gearing!). Den höga avkastningen över tid är kompensation för att man utsätter sig för mycket marknadsrisk, villig att ta over-night risk osv. - detta i kombination med en god edge ger väldigt bra avkastning, men också mycket risk! Att hedga sig är att sänka risken temporärt om man bedömer att det t.ex. är väldigt överköpt, utan att lägga sig i hur strategin handlar.
                          Nja, om man har ett konto på Shareville som kör Raptor så får man inte hedga eller blanda in andra strategier på kontot för då vet man ju inte alls vad det är fråga om.

mvh
                          Bertil

(Robot-Bertil på Shareville)

Comment

• Jag diversifierar som en del av min trading med olika strategier och liten insats på samtliga. Då behöver jag inte göra så mycket

Comment

• Sedan är det min personliga åsikt att jag försöker undvika godtyckliga hedgar förutom när jag vet att det kommer en händelse som kan öka volatiliteten mycket. Tex Brexit och det är market makers svajjar. Då stänger jag allt eller tar en hedge på helheten. Men jag gillar inte att göra så.

Comment

• Vi har ju skrivit en notering på Shareville-kontot att det kör både Raptor och Crescendo för att skydda kontot. Enda anledningen är den starkt överdrivna hävstången.

Comment

Working...
                                X