Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av RCN Visa inlägg
    Nu plingade det till sist och Raptor gick in i marknaden efter en månadslång paus, kul!

Någon bra strategi för hävstång och risk har jag inte lyckats klura ut ännu men jag kör testkontot tre gånger högre än det skarpa kontot och har preferred price 100 kr.

Ni som varit med ett tag - är detta att betrakta som en hög risk? Hur resonerar ni själva?
    Alla är vi olika, men jag hade tagit det mer chill. I teorin då så skulle en draw down på 30% innebära att du nästan wipear kontot.

Comment

• Nas

NAS
      ‏ @NAS_Autostock
      2 timför 2 timmar sedan

Även om man inte är med i NAS så går det att vara med på seminariet imorgon om break-out daytrading. Vi har extraplatser
      http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=4846

Skickas det länk Rickard?

Comment

• Jag deltar gärna på seminariet, skickade jag mail för sent?
        Last edited by JohanB; 2018-03-20, 15:15.

Comment

• Man måste maila oss för att få länken.

Comment

• Så var det dags igen. Fullinvesterad lång och i bottten på en pullback... eller ska vi vidare ner precis som i January?

Comment

• Samma här, hoppas på uppgång!

Comment

• Vad krävs nu för att Raptor skall ur lång-possen och in i kort.

Comment

• Antingen vinst eller 4-dagars High mellan 29:e och 6:e i månaden.

Comment

• Nu har vi en 4-dagars high och det är den 29:e och Raptor borde väl gå short. Men hur blir det när vi har halvdag? Den brukar ju handla kl 17:22

Comment

• Det är tiden från stängning som används och inte klockslag.

Comment

• Kan jag ändra (sänka i det här fallet) summan på testkontot när som helst och så tar Raptor hänsyn till det vid nästa positionsbyte från Lång till Kort. Som idag t.e.x (förmodligen).

Och kan jag ändra testkontot under det att Raptor ligger i en position och inte tänkt byta från lång till kort eller vice versa och så säljer Raptor av vid 17.24 den dag som jag ändrat summa?
                        Last edited by Peppepeppe; 2018-03-29, 11:06.

Comment

• Ja. Större ändring görs lämpligast i exit eller vid byte av riktning.

Comment

• Ursprungligen postat av Mikael72 Visa inlägg
                            Nu har vi en 4-dagars high och det är den 29:e och Raptor borde väl gå short. Men hur blir det när vi har halvdag? Den brukar ju handla kl 17:22
                            Fick du något avslut? Min pos ligger kvar lång. (det är väl inte så många som har hållt ut så här långt?)

Comment

• Jag ligger också kvar lång.

Comment

• Nej, inget avslut..ligger kvar long

Comment

Working...
                                X