Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
    Min Raptor har nu legat flat två dagar utan att ta position. En kort position hade varit fint de senaste två dagarna. Brukar inte Raptor gå direkt från lång till kort position?
    Normalt har den alltid gått kort om den dumpat allt men jag tror inte det blev signal för att gå kort. Så varför min gick ur vet jag inte, jag låg inte med vinst i alla fall.

Comment

• Nu sålde raptor alla 10 grids och köpte tillbaka 2 grids (L) direkt. Vilket kriterium var det som triggade detta?

Comment

• Jag ligger 100% long fortfarande på två konton med GAV 1559 resp 1589
        Last edited by JohanB; 2018-04-10, 11:52.

Comment

• Min Raptor säljer aldrig griddar utan den byter bara hela positioner flera ggr per dag.

Comment

• Checka in minifutures lite glesare i pris så byts det färre gånger. Du kan oxå uppdatera ETP Link så finns en ny hysteresfunktion som gör att den håller vald kandidat lite längre för att undvika onödiga byten precis runt gränsen.

Comment

• Får göra det, men problemet är, vet inte om det är ett problem men det känns så, att den inte säljer av enstaka griddar eller köper utan fulla 10st hela tiden.
              Kör senaste versionen av at men ev inte av etp-link, fixar det i kväll

Comment

• Vilket GAV har du på testkontots position i OMXS30?

mvh

Comment

• Det är GAV 1553,90
                  Ser på egenskaper på OMXS30 diagrammet för testkontor att "Fill or Wait sell vol" fältet står det 15000, känns inte rätt, men "ETP pref price" och "ETP link ID" är korrekt
                  Last edited by trexen; 2018-04-11, 14:18.

Comment

• Fill or Wait-fältet har inte nån betydelse för Raptor, det är bara nåt värde som ligger kvar sedan installation. Du kan nolla det.

Comment

• Ok, men allt verkar vara i sin ordning, då den köper o säljer full grid o aldrig verkar gå ur eller in med en eller några griddar?

På testkontot ligger det 380st i antal och som jag har i markanaden oxå, sålde av på testkontot.
                      Last edited by trexen; 2018-04-11, 20:52.

Comment

• Det hände tidigare i år att den köpte och sålde 10griddar utan o skala in eller ur, då fick jag rådet att sälja av på testkontot, nu är det samma sak igen.

Comment

• Om den bara säljer minin men inte OMX på testkontot är det ETP Link som försöker byta mini. Raptor kan inte köpa 10 grids på en gång på testkontot. Däremot kan den sälja 10 grids i en order ifall den har legat still länge och det kommer en signal. Så frågan ör hur du ligger på testkontot jämfört med skarpa kontot?

Comment

• Ska jag maila in istället, vad behöver du?
                            Som sagt så sålde jag av allt igår på testkonto o det sålde på skarpa oxå.
                            /M

Comment

• Min Raptor gick lång nyss, den lever =)

Comment

• Min og Long idag

Comment

Working...
                                X