Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • re

    Modellen bygger på att fada rörelser i index, givet vissa premisser. Det krävs en viss volatilitet i marknaden för att en dylik modell skall prestera bra. En dylik strategi är mentalt krävande, och är inget för den som vet med sig att hen har en benägenhet att göra irrationella manuella ingrepp i handeln.

    Comment


    • ok

      handlar man med insrtument vilka följer omx? ex bull o bear mm

      Comment


      • Denna modell fungerar som sagt var inte bra för omxs30. Du får handla etfer emot dax eller s&p500, eller minifutures, vilket som.

        Comment


        • pris ??

          email 54158507@bredband.net

          Comment


          • Jag ska iväg på en resa nu över nyår, jag återkommer efter det. Måste hjälpa frun att packa... Jag får fundera lite över pris, och ifall det är rätt väg för mig att sälja modeller. Antagligen så ger det inte så mycket intäkter till mig, i relation till vad modellen drar in till mig. Sedan vet jag inte ifall det känns rätt att sälja modeller, då metodiken trots allt inte är det viktiga i trading(!) utan det finns så mycket annat som måste finnas på plats för att det ska bli framgång.

            Comment


            • Iden att sälja var

              ju din egen
              var skulle våra handeln göra med de storas affärer vilka har 100 tals milj i sin tradingdepå ok jag väntar i annat fall kanske kan du scripta en ny efter instruktioner då behöver du inte avslöja något om ditt eget script.

              Comment


              • 09:11 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS305A" kurs 1475.50
                17:22 ORDER "sl) Berra Stäng köp innan börsstängning OMXS305A" 1478.50 +3.00

                Ackumulerad vinst A-terminen +24,75
                Berra

                Comment


                • re

                  Ursprungligen postat av esap Visa inlägg
                  Du har fått en offert med email.

                  Comment


                  • Inga triggsignaler igår.
                    Idag:
                    10:09 ORDER "sl) Mitt BolVol2 sälj OMXS305A" kurs 1469.50
                    17:18 ORDER "sl) Min Signal TP kort kväll OMXS305A" kurs 1464.75 +4.75


                    mvh
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2014-12-30, 16:20.

                    Comment


                    • 09:11 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS305A" kurs 1472.50

                      Ackumulerad vinst A-terminen +24,75
                      Berra

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                        09:11 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS305A" kurs 1472.50
                        17:22 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS305A" kurs 1465.50 +7.00

                        Ackumulerad vinst A-terminen +31,75

                        Jag önskar alla ett Got nytt år med massor av +!
                        Berra

                        Comment


                        • Gott Nytt År Berra och alla övriga läsare av forumet!
                          Nästa år får jag börja redovisa Year To Date på affärerna. Mikbob började ju göra det året som gått men han slutade vid +68 eller så i maj, undrar hur det gick sen.

                          mvh
                          Bertil

                          Comment


                          • Här kommer årets första inlägg på forumet.
                            Alla NAT användare önskas förstås ett framgångsrikt 2015 !

                            En tanke som slagit mig är att vi ibland pratat förbi varandra på forumtrådarna. En strategi som passar för aktier kanske inte alls fungerar lika bra på OMXS30 terminer och vice versa.

                            Min förhoppning är att allt fler kommer att redogöra för sina resultat med olika strategier, både de som fungerar bra (under givna förutsättningar) och de som fungerar mindre bra.

                            Om man handlar med hävstångsprodukter finns ju mängder av underliggande instrument.
                            Hade man t.ex köpt Bear Olja X5 29 november så kostade den produkten hos Commezbank 100.6 kronor 29/11 medan den stigit till 766.65 den 30/12. Ingen dålig utveckling på 1 månad! Men det är ju lätt att göra affärer då man tittar i backspegeln.

                            Andra underliggande instrument som guld och silver anses av många vara prismanipulerade på futureshandeln. Om terminshandeln inte har täckning i underliggande vara så kommer priset i en nära framtid att skilja sig beroende på om man handlar fysisk vara eller pappersinstrument.

                            En annan parameter som ju påverkar aktiekurser är räntekostnaden. Med nuvarande nollränta så är ju aktieplaceringar mer attraktiva än tidigare. Detta har ju lett till högre börskurser på sistone. Men om det skulle ske någon ändring av penningpolitiken skulle det ju slå direkt mot aktiemarknaden.

                            Min personliga uppfattning är att 2015 kommer att bli betydligt "slagigare" (mer volatilt) än 2014. Om man simulerar i Analyzern borde man mer titta på de strategier som var lyckosamma 2007-2009 och använda dem under 2015.

                            Om någon är intresserad av derivat med råvaror eller energi som underliggande så kan vi ju starta en tråd om detta. Själv har jag tidigare labbat lite med silver som underliggande och tagit fram några ordermodeller som fungerar "så där". Jag försöker ju som bekant i första hand att få terminshandeln på OMXS30 att generera vinst.

                            Då man kör sina ordermodeller i Analyzern så är man ju inte så intresserad av max drawdown utan man fokuserar ju på max vinst, men vid skarp handel så kommer psykologin in om drawdown blir för stor vilket leder till manuella insatser med ofta (för mig) dåligt resultat. En vinstmässigt lite sämre strategi fast med lägre drawdown är lättare att omvandla till skarp handel än en vinstmässigt bättre strategi med större drawdown. För att göra ett förtydligande så gäller detta i första hand terminshandeln där max drawdown lätt kan bli 20% eller mer.

                            Som sagt ett Gott Nytt Börsår 2015 med förhoppning om många givande diskussioner på forumet!

                            Med vänlig hälsning
                            Bertil

                            Comment


                            • ok

                              har köpt wt5 och ska skriva lite om den när jag har något av vikt att berätta
                              inga terminer här, aktier eller x instrument ev lite daytrade

                              ja dessa terminer med risk att halva depån brinner upp på en timme sliter nog på nerverna
                              och man får en uppfattning om att ju mer vinstgivande , desto mer manipulering
                              med andra derivat köpsidorna försvinner med mera, inte ger lovat moment ja fällorna är många
                              Last edited by esap; 2015-01-01, 15:25.

                              Comment


                              • Där kom årets första affär:
                                11:04 ORDER "sl) Mitt BolVol2 köp OMXS305A" kurs 1470.75
                                16:38 ORDER "sl) Mitt BolVol2 sälj vänd OMXS305A" kurs 1465.50 -5.25
                                17:18 ORDER "sl) Min Signal TP kort kväll OMXS305A" kurs 1462.50 +3.00

                                YTD -2.25

                                mvh
                                Bertil
                                Last edited by Bertil; 2015-01-02, 16:21.

                                Comment

                                Working...
                                X