Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ingen bra dag för mig heller med mina break out trendande script. Nu har jag skrivit nya script som bygger på korsande medelvärdeskurvor med 5 olika bivillkor. Längtar sååå efter backtradingmodulen...
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #47
      Mina korsande medelvärdeskurvor använde jag bara i en dag. Nu har jag skrivit nya script som bättre följer kurvformen hos terminen. Antalet affärer ökar men förhoppningsvis vinsten också.
      Idag var första dagen som gav +3,35 punkter på 20 affärer. Om detta genererar en nettovinst beror på avtal med Nordnet och antal kontrakt som handlas.
      Det är ju inte bara med vilken teori som handelscripten triggas utan också hur man går ur och med vilken frekvens man handlar som skiljer oss åt som användare.

      Skulle vara intressant att höra hur det går för er andra. Är du Berra med i leken igen eller avvaktar du backtradingmodulen?
      mvh
      Bertil

      Comment


      • #48
        Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
        Raptor med 17 min macd + 7,5 på 5 aff.
        Kör du i30 eller nåt annat värde på MFI ?

        Comment


        • #49
          Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
          Kör du i30 eller nåt annat värde på MFI ?
          Kör i30 och macd i17 via global cell.
          Texten ser kanske konstig ut då hotellets wifi inte är särskillt bra.

          Comment


          • #50
            Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Mina korsande medelvärdeskurvor använde jag bara i en dag. Nu har jag skrivit nya script som bättre följer kurvformen hos terminen. Antalet affärer ökar men förhoppningsvis vinsten också.
            Idag var första dagen som gav +3,35 punkter på 20 affärer. Om detta genererar en nettovinst beror på avtal med Nordnet och antal kontrakt som handlas.
            Det är ju inte bara med vilken teori som handelscripten triggas utan också hur man går ur och med vilken frekvens man handlar som skiljer oss åt som användare.

            Skulle vara intressant att höra hur det går för er andra. Är du Berra med i leken igen eller avvaktar du backtradingmodulen?
            mvh
            Bertil
            Beril, nej jag har inte varit på nu på ett par dagar igår var jag inte vid datorn så den var inte igång över huvud taget. Jag väntar framför allt på Henric som skulle se om han kunde labbs lite med scripten. Det har varit tråkigt när det sett så himla bra ut i testkörning men som vanligt när jag ska dra på så stämmer det inte alls som det sett ut tidigare. Har kollat i at8 att sett skulle varit bättre att kört i10 min så det är inte lätt att veta vilket ben man ska stå på.
            Berra
            Berra

            Comment


            • #51
              Hej !
              Dagen började bra med + 8 punkter efter 2 avslut. Sedan hoppade terminskurvan upp och ner och slutresultatet för måndagen blev +3,25 punkter på 16 avslut. Nu har jag lagt in ett "dödband" för vinst/förlust relativt senaste köp/sälj för att hindra 2 av mina script att handla i "onödan". Hoppas på bättre resultat imorgon. Hur har det gått idag för er andra?
              mvh
              Bertil

              Comment


              • #52
                Håhåjaja. Idag var det nedåt på börsen fast med en del brus i kurvan typ hela havet stormar. Blev ett antal mindre kallsupar. -7 punkter på hela 36 avslut handlade mina script. Det räckte tydligen inte med en delay när nästa handelsscript får handla efter tidigare avslut. Skall modifiera mina script så att jag även tittar på terminens offset mot OMX. Den ena dagens terminskurva är inte lik den andra dagens. Är svårt att för varje dag i efterhand försöka optimera sina script. Hoppas backtradingmodulen kommer snart.
                mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2012-10-23, 20:47.

                Comment


                • #53
                  +5 punkter på 28 avslut blev det idag. Låg ett tag över 10 punkter plus men mot slutet så hoppade terminen ett par punkter upp och ned flera gånger och den rörelsen har mina script problem med.
                  mvh
                  Bertil

                  Comment


                  • #54
                    Idag -10,75 punkter på 18 avslut. Trixigt att handla idag. Har just skrivit om scripten inför morgondagen. Idag tog scripten även hänsyn till riktningen på DAX, imorgon kommer även standardavvikelsen in i någon formel.
                    Roligt att NAT Pro är på spåret.
                    mvh
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2012-10-25, 18:55.

                    Comment


                    • #55
                      Har du courtagekostnaden ovanpå det?
                      Hur är egentligen korrelationen mellan DAX o OMX30 under sista året, tittar man på kurvorna känns det tveksam? Går det hitta korrelationen någonstans?

                      Comment


                      • #56
                        Hej!
                        Jag har inte undersökt korrelationen med DAX på längre sikt utan kontrollerar bara att DAX och OMX går åt samma håll vid handelstillfället.
                        Bifogar en bild med flaggor hur de senaste 3 dagarnas handel skulle sett ut ifall jag använt scripten jag skall köra skarpt imorgon fredag.
                        Courtage tillkommer, men jag har bra avtal.
                        mvh
                        Bertil
                        Attached Files

                        Comment


                        • #57
                          Kör du signal på fullbordade staplar eller när som helst i stapeln? Brukar kunna hjälpa en hel del att vänta en bit in i staplarna.....man slipper många falska trades.

                          Comment


                          • #58
                            Om det finns en stark korrelation i din upplösning mellan DAX(styrande) och OMX kanske det går att handla då OMX kortsiktigt avviker. Reservation för specilla nyheter.

                            Comment


                            • #59
                              Hej!
                              Jag använder inte staplar utan kör olika medelvärden på i1. Jag tittar ofta på realtidskurvan för att kolla att mina script triggar som jag tänkt. För att godkänna en köptrigg tittar jag även på att värdet ligger över hhv för en viss tid bakåt. Denna tid är omvänt proportionell mot standardavvikelsen. Mitt stora problem är att blockera feltrigg. Bättre få triggar som är korrekta som ger mindre vinster än många korrekta triggar med större enskilda vinster fast som innehåller feltriggar som ger stora minus.Hoppas mina senaste script klarar det skarpa testet imorgon.

                              Svar till Henric: Jag triggar på terminskurvan men kräver att dax går åt samma håll minuterna innan köp, bara som bekräftelse.
                              mvh
                              Bertil
                              Last edited by Bertil; 2012-10-25, 22:21.

                              Comment


                              • #60
                                Ok, men även i1() är ju staplar, där varje stapel byggs upp under en minut. Du skulle kunna prova att låta scripten signalera på föregående stapels slutvärde för att helt förhindra falska signaler som bara uppträder några sekunder inne i en minutstapel:

                                Aref(signal,1)

                                gör att larm triggas i första exekveringen i en ny stapel om förra stapeln stängde "sann".
                                Det gör också att allt du ser i efterhand i diagrammet verkligen är de signaler du får som larm. Nu kan du ju få tillfälligt larm inne i en stapel som hinner försvinna innan den minuten tar slut. Syns alltså inte i efterhand men du har ändå fått ett larm och affär.

                                Comment

                                Working...
                                X