Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    +1,5 punkter på 6 avslut gick mina trendföljande script idag.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #32
      Raptor med 17 min macd + 7,5 på 5 aff.

      Comment


      • #33
        I dag blev det minus 4 punkter gjorde en tokvändning 16.31
        Berra

        Comment


        • #34
          Hej,

          idag blev det ca 28 grader, mest förluster på glass och dricka
          .

          Comment


          • #35
            Raptor idag + 8 kanske mer då första timmen försvann efter nätstrul.

            Imorgon ca 26 grader och Lagavulin på altanen.



            Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
            Hej,

            idag blev det ca 28 grader, mest förluster på glass och dricka
            .

            Comment


            • #36
              Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
              Raptor idag + 8 kanske mer då första timmen försvann efter nätstrul.

              Imorgon ca 26 grader och Lagavulin på altanen.

              Idag var det en konstig dag strul, men 1,8 pkt minus något var fel så det blen tretton avslut ska vara max 3 st

              Imorgon 12 grader sol och en bok inne i soffan
              Berra

              Comment


              • #37
                Minus 8,7 punkter på 10 avslut idag med mitt snabba trendföljande system. Terminskurvan liknade klippiga bergen med en del falska utbrott. Får skylla mig själv lite då jag nyss ökade min stoploss från 3,25 till 6...
                mvh
                Bertil

                Comment


                • #38
                  Nähe det går åt fanders med en volym på 220000 och det kommer ingen stans så känns det som kursen manipuleras och får inte ta vägen åt något håll. det som varit in ut och en vändning de senaste 22 dagarna fram till i fredags har ändrats till 13 köp/sälj igår och 13 i dag också nu har jag stängt ner skiten...det får nog bli lotto istället där är oxå förluster men inte så stora.
                  Last edited by Berra; 2012-10-17, 15:33. Anledning: volym
                  Berra

                  Comment


                  • #39
                    Vad händer om du tillåter ett max antal vändningar? Tex 3-4 vändningen tar exit för dagen. Om du har 13 vändningar på 8,5 perioder(60 min) så kanske det ska finnas en tidsspärr för vändning. Det skulle oxå kunna gå att ha någon break-out nivå eller att skillnaden l och h för x antal perioder > x.

                    Du skulle ha spelat på 4-4 Sverige-Tyskland.

                    Comment


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      Vad händer om du tillåter ett max antal vändningar? Tex 3-4 vändningen tar exit för dagen. Om du har 13 vändningar på 8,5 perioder(60 min) så kanske det ska finnas en tidsspärr för vändning. Det skulle oxå kunna gå att ha någon break-out nivå eller att skillnaden l och h för x antal perioder > x.

                      Du skulle ha spelat på 4-4 Sverige-Tyskland.
                      Jo det hade varit mumma, det måste varit skyhöga odds på 4-4, jag var på väg att stänga vid 4-0 men ångrade mig som tur var sedan kom spänningen.

                      Ja det skulle vara ett sätt men jag är för dålig på scriptning för att få till det. Tidsspärr finns för handel som går att justera mellan 60-0 minuter öppet, men jag har haft öppet 30 min (även bara 10) och det har studsat för vändning som inte har skett på tre veckor som jag testat. Något måste göras för dtta går inte börjar tröttna (igen) för femtielfte gången. det verkar inte gå få till det så det blir vinst har för sökt sedan 2006. Det känns inte bra att bara Nordnet går med vinst vareviga dag
                      Last edited by Berra; 2012-10-17, 15:53.
                      Berra

                      Comment


                      • #41
                        Alla strategier har dåliga perioder. Maila gärna scripten till mig så ska jag labba lite.

                        Comment


                        • #42
                          Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Alla strategier har dåliga perioder. Maila gärna scripten till mig så ska jag labba lite.
                          Henric jag har mailat dem till dig/
                          Berra

                          Comment


                          • #43
                            Ja det skulle gärna få finnas en funktion där man kan välja max antal affärer per dag för varje ordermodell

                            Comment


                            • #44
                              Annars borde det väl gå att göra som vi gjorde förr

                              Om man vill köra 3 vändor med 1 kontrakt

                              1 köp 1
                              2 sälj 2
                              3 köp 2
                              4 sälj 2
                              5 köp 2
                              6 sälj 1

                              Comment


                              • #45
                                Det går ju att styra dynamiskt bilen som blir nästa sekvens med st)-script. Man kan göra som du nämner och lägga in stega-script i varje sekvens som styr om till rätt sekvens om klockan närmar sig stängning osv.

                                Comment

                                Working...
                                X