Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 09:59 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303I" kurs 1242.50
    13:08 ORDER "sl) Mitt MACDa köp vänd OMXS303I" kurs 1241.75
    14:14 ORDER "sl) Egen slope sälj vänd OMXS303I" kurs 1238.25
    16:57 ORDER "sl) Egen ultrasnabb5 Stoploss Mini kort mv OMXS303I" kurs 1244.00

Blev -8.5 punkter
    mvh
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2013-08-26, 17:46.

Comment

• Mina 54 script har inte fungerat bra mot i-terminen. Har tagit fram 4 nya triggerscript som är snabbare samt trimmat min dynamiska take profit. Får se om det blir bättre. De nya scripten har backtradat gett ca + 3 bruttopunkter per handelsdag på i-terminen, men fungerar inte alls på t.ex H-terminen.
      09:26 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1238.75
      09:56 ORDER "sl) Mitt labba8 köp vänd OMXS303I" kurs 1230.50
      10:30 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj vänd OMXS303I" kurs 1228.00
      12:05 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1226.50
      14:30 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1225.75
      15:21 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1225.25
      15:55 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1226.75
      16:37 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1226.00

+6.5 punkter

mvh
      Bertil

Edit. Jag trimmade mina nya script lite. Se bilaga. Gav ett dagssnitt på +6.5 punkter på I-terminen, men stort minus på H-terminen. Håller på att se på det här med börsklimat. I min microvärld där scripten max ser 400 minuter bakåt är börsklimat hur rät kurslinjen är över de senaste två timmarna. Värst för scripten är halvsnabba rörelser på +- 3 punkter. Har trimmat min takeprofit lite i relation till hur minutkursen är i relation till 300 minutersmedelvärdet mm.
      Attached Files
      Last edited by Bertil; 2013-08-28, 00:27.

Comment

• Du kan inte försöka få ihop ett script som kollar börsklimatet och sen anpassa vilka script som körs när? I och med att du ser när vissa funkar/funkar inte, så tänkte jag att det går att se skillnaden i graferna?

Comment

• Ursprungligen postat av shoddy Visa inlägg
          Du kan inte försöka få ihop ett script som kollar börsklimatet och sen anpassa vilka script som körs när? I och med att du ser när vissa funkar/funkar inte, så tänkte jag att det går att se skillnaden i graferna?
          Jag får försöka med det.
          mvh
          Bertil

Comment

• Ja, hur svårt ska det vara?

Nä, men ärligt talat är det enormt imponerande vad du fått ihop, och din redovisning av resultaten.
            Jag är ju inte ens på banan med automathandel, mina script är inte tillräckligt bra.
            Last edited by shoddy; 2013-08-27, 13:26.

Comment

• Nu har jag handlat färdigt med omx-terminer det är en omöjlighet att få till vinst med terminer, inte ens med proffsprogrammen går det. Jag gjorde ett sista försök idag, självklart körde jag inte igår.
              09:02 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303I" kurs 1220.50
              09:18 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303I" kurs 1225.00
              09:28 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303I" kurs 1222.00
              10:14 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS303I" kurs 1225.75
              MINUS -11,25

Går tillbaka till aktier istället...
              Berra

Comment

• Idag är börsklimatet annorlunda än igår. Har också problem med mina nya script. Scripten kan inte hantera då kursen ligger och svänger runt ett jämviktsläge med +-3 punkter. Då blir det köp på topp och sälj i dal.

09:30 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1220.25
                10:08 ORDER "sl) Mitt labba8 köp vänd OMXS303I" kurs 1224.75
                10:22 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1224.75
                - 5 punkter så här långt.

11:07 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303I" kurs 1223.75
                11:47 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj vänd OMXS303I" kurs 1218.25
                12:05 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1217.50
                12:32 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1213.50
                15:18 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1212.75
                ...
                Blev -10 punkter .

mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2013-08-29, 09:19.

Comment

• Har labbat lite med "börsklimatfilter". Om man först skall få godkänt av filtret innan handel så blir det en fördröjning så att man sumpar sin vinst.
                  Jag har en annan idé att man skall ha ett script som handlar bort "feltrigg" i efterhand med hjälp av ett "börklimatfilter". Får se om jag hinner med det till helgen.
                  Dagens trigg:
                  09:26 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303I" kurs 1222.75
                  10:31 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1223.00
                  14:22 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303I" kurs 1224.25
                  15:06 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj vänd OMXS303I" kurs 1221.00
                  15:54 ORDER "sl) Mitt labba8 köp vänd OMXS303I" kurs 1224.25
                  17:22 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303I" kurs 1225.75

Blev -4,75 punkter.

mvh
                  Bertil
                  Last edited by Bertil; 2013-08-29, 17:24.

Comment

• Så här börjar fredagens handel:
                    09:25 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1222.25
                    09:33 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1220.25
                    09:58 ORDER "sl) Mitt trend1 köp OMXS303I" kurs 1217.50

Kör med nya script som strulade lite. Blev -1.25 punkter. Intrimmade hade det blivit 5.25 punkter idag. Simulerat på I-terminen ger de nya scripten drygt 5 punkter per dag och på H-terminen +1.6 punkter per dag. På andra terminer blir det minus... Suck hur mäta börsklimat...
                    mvh
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2013-08-30, 17:37.

Comment

• Gör ett litet helginlägg med jämförelse av olika script. Min uppsättning med 54 triggerscript som fungerat bra historiskt och bygger på geometri hos kurvan plus lite hintar från DAX kan vi kalla OLD.
                      Min nyare scriptuppsättning som i första hand är intrimmad mot I-terminen och bygger på snabba ändringar med tight dynamisk Take Profit kan vi kalla NEW. Jag har sammanställt bruttoresultatet för de senaste terminerna:

D OLD: +125 NEW: -44.25
                      E OLD: + 84 NEW: +39.75
                      F OLD: + 88.5 NEW: -35.25
                      G OLD: +61,75 NEW: -89
                      H OLD: +16.25 NEW: +19.75
                      I OLD: -35.75 NEW: +57

Vi ser att vid H-terminen börjar mina gamla script tappa i kraft med de nya fungerar bra. Frågan är om det är sommarstiltje som orsakar detta. Har lite idéer om börsklimatsindikatorer som bygger på medelvärden av skillnaden mellan olika medelvärden typ

i1(
                      carpe=Div(Add(b,s),2)
                      kurva1=Mov(carpe,3,s)
                      dåkurva1=Aref(kurva1,200)
                      kurva2=Mov(carpe,400,s)
                      klimat=Mov(Abs(Sub(kurva2,dåkurva1)),400)

Värden under 2.2 på klimatparametern ger fördel för uppsättning NEW och värden över 2.8 ger fördel uppsättning OLD. Man skulle kunna automatisera genom att styra enskilda script, men jag får nog styra det manuellt så länge.
                      Med vänlig hälsning
                      Bertil

Om man har flera scriptuppsättningar som fungerar bra under specifika förhållanden skulle man på kvällen kunna simulera resultatet från de 5 senaste börsdagarna och den uppsättning som uppvisar bäst resultat ansluter man för morgondagens skarpa handel.
                      Last edited by Bertil; 2013-08-31, 13:20.

Comment

• Det skulle gå ganska enkelt att lägga till globala switchar till alla modeller, och låta ett centralt script avgöra klimatet enligt ovan, skjuta in aktuellt klimat i en cell som alla andra modeller läser av. De modeller som "känner igen" sin klimatkod får handla, alla andra blir inaktiva.

Comment

• Har själv en strategi som ger bra resultat men förlorar alla pengarna i OMXG terminen. eftersom den är tvärtom. Hoppas jag lärt mig till nästa sommar

(I år var det även tvärtom OMXH )
                          Håkan

Comment

• Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
                            Har själv en strategi som ger bra resultat men förlorar alla pengarna i OMXG terminen. eftersom den är tvärtom. Hoppas jag lärt mig till nästa sommar

(I år var det även tvärtom OMXH )
                            Hur börsklimatet skall bedömas beror ju också på hur ofta man gör avslut. Mina strategier gör runt 80-100 avslut per termin. Hur många avslut gör du?
                            Med vänlig hälsning
                            Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                              Det skulle gå ganska enkelt att lägga till globala switchar till alla modeller, och låta ett centralt script avgöra klimatet enligt ovan, skjuta in aktuellt klimat i en cell som alla andra modeller läser av. De modeller som "känner igen" sin klimatkod får handla, alla andra blir inaktiva.

Jo det skulle man kunna göra. I min uppsättning old har jag ju 54 triggerscript. Man skulle ju även kunna ha individuella villkor som bygger på statistik på varje script. Om t.ex DAX scriptet inte når resultat inom 10 minuter så kan man tillåta tight SL osv. Men jag har inte statistiken och orken för att genomföra detta.
                              Med vänlig hälsning
                              Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                                Hur börsklimatet skall bedömas beror ju också på hur ofta man gör avslut. Mina strategier gör runt 80-100 avslut per termin. Hur många avslut gör du?
                                Med vänlig hälsning
                                Bertil
                                Jag vänder positionen vid 17:15 = 5-6 ggr per termin
                                Håkan

Comment

Working...
                                X