Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legato OMX omarbetad och gratis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Exit Short idag kl 09.09. Fick ni också den signalen?

Comment

• Nej jag har fått Legato OMX minishrt köp OMXS30" kurs 1419.85 kl 09:00.
      Vet inte vad det kan bero på. Kan vi ha olika versioner? Jag har den officiella som är nedladdat via AT. Har inte gjort några ändringar i koden.
      Last edited by G_O; 2016-03-14, 09:42.

Comment

• Skulle vara bra att veta hur det kommer sig att vi fick olika signaler. Har du ett svar på det Christer? Är det någon annan som fått sälj/köp idag?

Comment

• Garanterat kursdatat som skiljer, alternativt tidpunkten då strategin sattes igång. De som haft en Shrt-position sedan "original"-signal blev utstoppade idag. Kolla så att det finns sammanhängande intradayhistorik helst 6 månader.

Last edited by Rikard Autostock; 2016-03-14, 13:17.

Comment

• 09:07 Exit Short @ 1427
            -45 pkt

G_O: Hur kan du få "köp short" när du redan låg short enl ditt inlägg 7 mars?

Comment

• Den köpte ingenting, fick ANALYS "sl) Legato OMX minishrt köp OMXS30" kurs 1419.85$. Så den hade köpt om jag inte redan låg kort

Comment

• Ok, då har du ett script kopplat till OMXS30. Inget fel iofs, men det gör ingen nytta där.

Comment

• Just ja, det hade jag glömt. Stämmer att jag har det, hade glömt att ta bort sånt när jag lekt runt. Men stämmer det att Legato hade gått kort för mig om jag inte redan var det? Och inte gått exit shrt som den för de andra?

Comment

• Det stämmer, den vill gå kort men de som precis blivit utstoppade får ingen signal.

Comment

• BEAR OMX X3 vs Minifuture

Hej,

Jag kollar på vilken produkt jag ska använda till Legato.

Stämmer det verkligen att BEAR OMX X3 C kostar adm. 0,5% + spread 0,5% vs MINI L OMX AVA 26 (ca x3) bara har en spread på 0,05% inget courtage och ingen adm avgift?

Det verkar ju vara för stor skillnad för att det ska vara rimligt. Om det trots allt stämmer har Nordnet något som motsvarar Avanzas variant ungefär?

Comment

• Det går inte att jämföra Bull/Bear-cert med minifutures, men om du vill köra Bull/Bear för att få konstant hävstång finns det fler att välja på. Just X3 från Commerzbank har fallit ganska långt i pris och får högre spread pga det, jag gissar att nya emitteras när som helst. Vontobel har tex ett med högre pris, BULL OMX X3 VON, spread ca 0,11%.
                        Admin-avgifterna har jag inte huvudet.

Går man på minifutures blir spreaden lägre, tex MINILONG OMX BP14 som just nu har häv 2,13 och spread 0,052% och en finansieringskostnad på Stibor +2,5% per år (endast för den lånade delen, dvs ca hälften). Stibor är negativ så den faktiska kostnaden kanske hamnar runt 1% om året med häv ca 2.

Comment

• "Går" att jämföra går väl bra!? Avanza har en ganska bra jämförelse men de nämner inte skillnad i coutage och spread. Har ni gjort en backtest med Bull/bear vs minifuture? Jag vet att bull/bear räknas om varje dag vilket är sämre när det är volatilt under innehavstiden men bättre om det är en tydlig trend (ränta på ränta). Att man måste ha koll på minifuturen om man vill ha samma hävstång hela tiden men mindre skillnader i hävstång känns ok.

Några andra tankar kring för och nackdelar med bull/bear vs minifutures i relation till Legato?

Kör de flesta här med relativt låga X (2-3)?

Tack för bra support förresten :-)

Comment

• Short-signal @1403.80 kl 17.21 idag. Fick även ni andra det?
                            Last edited by Christer; 2016-03-15, 19:06.

Comment

• Nope, ligger redan kort. Har också tagit bort script kopplade till OMXS30 så jag inte får ANALYS-meddelanden längre även fast Legato redan har köpt. Så tyvärr vet jag inte om jag fick short-signal.

Comment

• Jag fick varken signal (tror jag) eller köp. Satte precis igång Autotradern tidigare i veckan så jag vet inte om det fungerar som det ska.

Comment

Working...
                                X