Exit Short idag kl 09.09. Fick ni också den signalen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Legato OMX omarbetad och gratis
Collapse
X
-
-
Garanterat kursdatat som skiljer, alternativt tidpunkten då strategin sattes igång. De som haft en Shrt-position sedan "original"-signal blev utstoppade idag. Kolla så att det finns sammanhängande intradayhistorik helst 6 månader.
Last edited by Rikard Autostock; 2016-03-14, 13:17.
Comment
-
BEAR OMX X3 vs Minifuture
Hej,
Jag kollar på vilken produkt jag ska använda till Legato.
Stämmer det verkligen att BEAR OMX X3 C kostar adm. 0,5% + spread 0,5% vs MINI L OMX AVA 26 (ca x3) bara har en spread på 0,05% inget courtage och ingen adm avgift?
Det verkar ju vara för stor skillnad för att det ska vara rimligt. Om det trots allt stämmer har Nordnet något som motsvarar Avanzas variant ungefär?
Comment
-
Det går inte att jämföra Bull/Bear-cert med minifutures, men om du vill köra Bull/Bear för att få konstant hävstång finns det fler att välja på. Just X3 från Commerzbank har fallit ganska långt i pris och får högre spread pga det, jag gissar att nya emitteras när som helst. Vontobel har tex ett med högre pris, BULL OMX X3 VON, spread ca 0,11%.
Admin-avgifterna har jag inte huvudet.
Går man på minifutures blir spreaden lägre, tex MINILONG OMX BP14 som just nu har häv 2,13 och spread 0,052% och en finansieringskostnad på Stibor +2,5% per år (endast för den lånade delen, dvs ca hälften). Stibor är negativ så den faktiska kostnaden kanske hamnar runt 1% om året med häv ca 2.
Comment
-
"Går" att jämföra går väl bra!? Avanza har en ganska bra jämförelse men de nämner inte skillnad i coutage och spread. Har ni gjort en backtest med Bull/bear vs minifuture? Jag vet att bull/bear räknas om varje dag vilket är sämre när det är volatilt under innehavstiden men bättre om det är en tydlig trend (ränta på ränta). Att man måste ha koll på minifuturen om man vill ha samma hävstång hela tiden men mindre skillnader i hävstång känns ok.
Några andra tankar kring för och nackdelar med bull/bear vs minifutures i relation till Legato?
Kör de flesta här med relativt låga X (2-3)?
Tack för bra support förresten :-)
Comment
Comment