Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legato OMX omarbetad och gratis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hur ser larmlistan ut? Starta > Larm och meddelanden`

Comment

• Här är dagen skörd:

17:19 ANALYS "sl) Legato OMX index Long OMXS30" kurs 1333.32
      17:19 ORDER "sl) Legato OMX index Long OMXS30" kurs 1333.32
      17:19 ORDER "sl) Legato OMX minilong köp BULL OMX X3 C(35)" kurs 149.34
      17:19 GSM larm sänt!
      17:21 ANALYS "sl) Legato OMX index Shrt OMXS30" kurs 1332.67
      17:21 ORDER "sl) Legato OMX minilong sälj BULL OMX X3 C(35)" kurs 147.35
      17:21 ORDER "sl) Legato OMX minishrt köp BEAR OMX X3 C(35)" kurs 7.15
      17:21 GSM larm sänt!
      17:21 ORDER "xk) Delay order spärrar order för BEAR OMX X3 C(35)" kurs 7.15
      17:21 ORDER "xk) Delay order spärrar order för BEAR OMX X3 C(35)" kurs 7.15
      17:22 ORDER "sl) Legato OMX minishrt köp BEAR OMX X3 C(35)" kurs 7.15
      17:22 ORDER "xk) Delay order spärrar order för BEAR OMX X3 C(35)" kurs 7.15
      17:22 ORDER "sl) Legato OMX minishrt köp BEAR OMX X3 C(35)" kurs 7.15
      17:22 GSM larm sänt!

Vad skulle den göra idag, gå lång eller kort?

Comment

• Hm, jag fick bara Long idag, både på kontorsmaskinen och på den jag testade att simulera på. Har du möjlighet att posta en skärmdump på några dagars OMXS30-diagram i någon intradayupplösning?

Comment

• Nedan är en skärmdump med OMXS30 i 30min-upplösning från 10:e Mars.

http://imgur.com/kRJWv4z

Något sådant du tänkte dig? Ok så tanken var att den skulle gått lång?

Comment

• Ok det ser bra ut så långt. Har du historik några månader tillbaka så ska inte det vara ett problem. Nästa steg är att kolla Shrt-scriptet som är kopplat till index.

Comment

• Jag passade precis på att uppdatera Legato men nu så ser det ut som följer under Index Shrt:

{ Legato OMX index shrt 151207 }

$par1:=10 {0-30}
              advance:=5

{ Definiera medelvärden för Predictive Average }
              pred1=find(lt(d,sub(const(d),30)),25,c,1)
              pred2=find(lt(d,sub(const(d),60)),50,c,1)
              pred3=find(lt(d,sub(const(d),90)),75,c,1)
              pred4=find(lt(d,sub(const(d),120)),100,c,1)
              pred5=find(lt(d,sub(const(d),150)),125,c,1)

steg=sub(23,mx(mn(advance,22),1))
              år2=aref(c,236)
              år3=aref(c,476)
              år4=aref(c,729)
              år5=aref(c,982)
              år6=aref(c,1234)
              medel=mov(aref(div(add(add(add(add(år2,år3),år4),år5),år6),6),steg:22),5,s)

{ Addera medelvärden och ta genomsnitt - förskjut kurvan med par1 perioder }
              pred_tot=aref(div(add(pred1,add(pred2,add(pred3,add(pred4,pred5)))),5),mx(1,$par1):35)

{ Testa om lutning på Predictive Average är ned }
              p1=lt(roc(add(medel,pred_tot),5,%),0)

{ Definiera v1 och v3 som tillåtna datum att gå shrt }
              v1=or(lt(dayofmonth(),if(p1,8,7)),gt(dayofmonth(),if(p1,30,31)))
              v3=and(lt(dayofmonth(),if(p1,23,20)),gt(dayofmonth(),if(p1,10,13)))

{ testa om vi är nära stängning }
              stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),8)
              öppet=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),6)

{ definiera långt medelvärde för trend och testa om index är under }
              ma200=mov(c,200,s)
              under=lt(c,ma200)

{ beräkna histogram för MACD och testa om extremt översålt }
              ej_extremt=gt(macd2(n),-50)

{ testa om kurs är under gårdagens stängning samt lång trend nedåt }
              shrt1=and(lt(c,aref(c,1)),under)

{ koppla ihop shrt-villkor med tillåtna datum samt innehav noll eller större }
              shrt2=and(and(and(shrt1,or(v1,v3)),ge(portfolio(v),0)),ej_extremt)

{ koppla ihop villkor med nära börsstängning samt ingen köptransaktion under dagen }
              shrt3=and(and(shrt2,and(öppet,stängning)),gt(int(d),lasttrade(b,d)))

{ skriv signal till cell 880 som minifuture-modeller läser av och lägger order }
              setgvarif(9,880,shrt3)

mult(shrt3,10)

Comment

• Det ser ut som att du även har scripten anslutna med larm. Det kan påverka. Särskilt om de är anslutna till ett konto utan avslut.

Comment

• Jag kör autostocks app så att jag får alla larm i mobilen. Menar ni att rutan för larm ska vara urbockad på alla script som ansluts till index? Gäller det även övriga botar?

Har jag förstått det rätt om meddelande till appen inte påverkas av detta?

Jag vet inte exakt vad du menar med konto utan avslut, men då jag har kört legato ett tag så har det skett ett antal avslut på det kontot.
                  Last edited by Silvius; 2016-04-08, 07:27.

Comment

• Igår 7/4 fick jag signalen:

17:19 ORDER "sl) Legato OMX index Long OMXS30" kurs 1332.68.

Comment

• Scripten behöver inte vara kopplade alls till index, endast ordermodellerna som heter något med index. Man handlar alltså index fiktivt på demokontot och den positionen är vad slavmodellerna utgår ifrån.

Comment

• Som jag förstår det så är det troligaste alltså att det är något fel med hur ordermodellerna är kopplade?

Hm det är skumt att allt har flutit på såhär långt men det låter helt enkelt som att jag får göra om mina kopplingar och starta om.

Comment

• Hejsan,
                          Gick live med Legato imorse. Fick en short signal och systemet gick kort. Stämmer det?

MVH

Håkan

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                            Scripten behöver inte vara kopplade alls till index, endast ordermodellerna som heter något med index. Man handlar alltså index fiktivt på demokontot och den positionen är vad slavmodellerna utgår ifrån.

Det jag syftade på är att index-scripten även verkar vara anslutna till diagrammet för omxs30-index. Det innebär att scripten körs både i diagrammet och i ordermodellerna. Dubbla scriptkörningar kan innebära att fel signal genereras. Särskilt om anslutningen till diagrammet och ordermodellerna inte är kopplade till samma depå. Om det är orsaken kan jag inte svara på, men en trolig orsak.

Comment

• Jag har nu kontrollerat alla kopplingar, inga script är anslutna till index utan endast ordermodeller.

Instrumenten är korrekt kopplade men Legato fortsätter skicka shrt-signaler? Det här strulet har kostat...

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
                                Hejsan,
                                Gick live med Legato imorse. Fick en short signal och systemet gick kort. Stämmer det?

MVH

Håkan
                                Jag får också upprepade kort-signaler trots att de flesta andra verkar gå långa.

Comment

Working...
                                X