Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda OMX omarbetad och gratis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Ja, det var lite fladdrigt, men jag fick också samma. Det var villkor "xhi" i sell-scriptet som slog till, det är precis på gränsen. Man kan såklart lägga till check att inte sälja samma dag som köp skett, men det måste vi simulera först så att det inte påverkar resultat historiskt. Kanske är vi glada imorgon att den gick ur ändå.

    Last edited by Rikard Autostock; 2016-04-18, 16:42.

    Comment


    • #77
      Ja den traden kostade en slant med tanke på spreaden. Gissar väl på att det är ett svårt läge för Coda när det är låg volatilitet och ingen tydligt riktning.
      Last edited by G_O; 2016-04-18, 16:46.

      Comment


      • #78
        Ursprungligen postat av G_O Visa inlägg
        Ja den traden kostade en slant med tanke på spreaden. Gissar väl på att det är ett svårt läge för Coda när det är låg volatilitet och ingen tydligt riktning.
        Måndagar och fredagar brukar ofta ha obestämbar riktning så därför undviker jag att handla dessa dagar. Är det någon som testat att hindra Coda från att gå in i marknaden måndagar och fredagar?
        undrar
        Bertil

        Comment


        • #79
          Coda bygger på veckocykler så fredagar kan den tex endast gå kort. Måndagar ställs visss krav för att gå long, så det går självklart att modifiera.

          Comment


          • #80
            Coda handlar ju inte intradag och obestämd intra riktning spelar inte så stor roll. Om jag kommer ihåg rätt är måndagar en av det bästa dagarna för entry. Om det stämmer har förstås Rikard redan analyserat detta.

            Comment


            • #81
              Nja, måndagar är inte lika bra som tisdagar, men det varierar lite över tid. Jag gjorde lite research här:

              http://artiklar.borshandlat.se/artik...r?d=2016-02-22

              Comment


              • #82
                Borde väl bli en tydlig blanking idag av Coda utifrån vilkoren?! Inte som igår med andra ord.

                Comment


                • #83
                  ...och där kom det köpet ja

                  Comment


                  • #84
                    Ursprungligen postat av G_O Visa inlägg
                    Det här var ju lite onödigt:

                    17:19 ORDER "sl) Coda OMX index Long OMXS30" kurs 1384.22
                    17:21 ORDER "sl) Coda OMX index Exit OMXS30" kurs 1384.54
                    Har vi rett ut vad detta felet bestod av och att det inte kommer hända igen? Det känns viktigt att vi får det uppstyrt.

                    Comment


                    • #85
                      Det ligger en uppdaterad version att ladda ner, vi har lagt till villkor som blockerar ny order samma dag.

                      Comment


                      • #86
                        Klockrent, tack för att ni har koll på läget!

                        Comment


                        • #87
                          Hej, tyvärr har jag ännu inte hunnit sätta mig in helt i Coda men har fått för mig att långa positioner alltid stängs i Coda om det är fredag. Eftersom fredag=eqv(dayofweek(),5) och "fredag" är en av säljkriterierna i sälj1=or(stoploss,or(high,fredag)) so borde det väl vara så?

                          Comment


                          • #88
                            Min Coda sålde Bull idag och köpte inget annat.

                            Comment


                            • #89
                              Ja precis, det är ju fredag

                              Comment


                              • #90
                                uppdateringsteknik

                                inga innehav i Coda eller Legato.Perfekt läge att uppdatera dessa till senaste version.Ursäkta en rookie hur gör man.Ngt som skall tas bort eller är det bara att köra via uppdatera modell.

                                Comment

                                Working...
                                X