Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coda OMX omarbetad och gratis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
    Jag kanske tog i, men risk/reward är inte den bästa.

    Bara Bull/Bear X2 ger 30% med högsta DD -21%.
    90/10 med Bull/Bear X2 och X8 ger 6% med högsta DD -15%.
    Ja, det var inga bra siffror.

    Då får jag titta vidare på den här modellen för att vara säker på max DD på depån typ,

    Depå 1 000 000 kr
    Max tillåten DD av depån 10%
    Max simulerad DD på index 8%
    Hävstång 5

    Max belopp att handla för per trade,

    Belopp * (5*8%) = 1 000 000 * 10%

    Belopp = 250 000 kr

    Alltså, 25% av depåvärdet skall användas vid varje trade.

    Last edited by Wheelie; 2016-03-28, 22:38.

    Comment


    • #62
      Jag fick en Coda OMX index Exit OMXS30 idag ser jag. Har jag missat att Coda låg long/short tidigare? Har för mig att Coda inte hade något innehav alls.

      Comment


      • #63
        Den låg Long och stängde idag.

        Comment


        • #64
          Jag fick aldrig en long order ser jag nu. Har haft lite problem med internet denna vecka så det kan bero på det. Kom ordern denna vecka? Förra veckan ska det inte ha varit något problem

          Comment


          • #65
            Bugg hittad i filerna för nedladdning, kolla Coda index Shrt-scriptet hur det ser ut. Om det ligger Cover-script där också behöver följande göras:

            1. Radera Coda index Shrt
            2. Ladda ner Coda igen från Hjälp > Uppdatera Coda
            3. Kolla så att det nya Coda index Shrt inte innehåller något från Cover-scriptet
            4. Återanslut ordermodellerna till index.

            Comment


            • #66
              Aktiverade Coda OMX igår och den registrerade ett köp på Bull OMX kl 17:10, kan det vara riktigt? Ville mest kolla eftersom OMXS30 ligger -2% för närvarande

              Comment


              • #67
                Jag fick inget igår men det ser ut som att den kommer signalera Long idag däremot. Viktigt att kolla är att det finns intradaydata för OMXS30 åtminstone några veckor tillbaka.

                Comment


                • #68
                  Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                  Jag fick inget igår men det ser ut som att den kommer signalera Long idag däremot. Viktigt att kolla är att det finns intradaydata för OMXS30 åtminstone några veckor tillbaka.

                  Ok jag ska ha intradaydata för 500 dagar, gjorde en manuell försäljning nu men då gjordes ett nytt köp igen så jag antar att jag får gå igen allt för att se vad som kan ha gått fel.

                  Comment


                  • #69
                    Förmodligen är signalen sparad. Öppna scripteditorn och skapa ett nytt script. Se till att larmbevakat är ikryssat. Skriv SetGvarIf(10,881,1). Spara och vänta 1 minut. Radera scriptet. Prova att anslut ordermodellerna till ett testkonto. Kommer ingen signal så är borde den ligga och vänta på nästa.

                    Comment


                    • #70
                      Maila gärna tel nr så kan vi ringa upp och undersöka via TeamViewer för säkerhets skull.

                      Comment


                      • #71
                        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                        Maila gärna tel nr så kan vi ringa upp och undersöka via TeamViewer för säkerhets skull.

                        Ok jag mailar er, fick precis följande signal 17:19 ORDER "sl) Coda OMX index Long OMXS30" kurs 1332.91

                        Comment


                        • #72
                          Jag fick inte heller någon köpsignal igår men fick samma köpsignal idag

                          Comment


                          • #73
                            Ser ut som att Coda kommer gå kort idag vid stängning.

                            Comment


                            • #74
                              Det här var ju lite onödigt:

                              17:19 ORDER "sl) Coda OMX index Long OMXS30" kurs 1384.22
                              17:21 ORDER "sl) Coda OMX index Exit OMXS30" kurs 1384.54

                              Comment


                              • #75
                                Ursprungligen postat av G_O Visa inlägg
                                Det här var ju lite onödigt:

                                17:19 ORDER "sl) Coda OMX index Long OMXS30" kurs 1384.22
                                17:21 ORDER "sl) Coda OMX index Exit OMXS30" kurs 1384.54
                                Fick samma resultat som du, någon av moderatorerna som vet vad som händer?

                                Comment

                                Working...
                                X