Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bear köp

Kort idag :-)

Comment

• 100% Short idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1561.61.

Comment

• Samma här men min etp var knockad så det blev inget. Imorgon synkar den väl

Comment

• Ingen handel hos mig, fortfarande neutral.
          Hmmm

Comment

• 17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1561.53

Comment

• Min Fusion gick 100 % kort igår vid stängning.

Comment

• Spännande, mycket kort just nu - både Raptor och Fusion. Det här blir intressant!

Comment

• Min autotrader hade krashat när era gick kort. Trots uppdatering av kurser och omstart redan på kvällen efter börsstägning som gör att allt funkar ligger den fortfarande lång. Varför är det så? Jag trodde den skulle få samma signal som era dan efter bara och nu är jag klart osugen på att ligga kvar. Vad kan jag göra?

Edit: Frågan är alltså hur jag kan sälja och köpa short-minisar via Fusion på rätt sätt för att komma i synk enligt facit?
                  Last edited by KarlA; 2017-08-11, 10:48.

Comment

• Är det verkligen ingen som vet hur man syltar i fusion förutom det uppenbara?
                    Dvs: Stäng av AT och handla manuellt

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
                      Är det verkligen ingen som vet hur man syltar i fusion förutom det uppenbara?
                      Dvs: Stäng av AT och handla manuellt
                      I standardutförande så korrigerar Fusion automatiskt "syltande" på det skarpa kontot, dvs syltande med Fusion igång rekommenderas inte.
                      Last edited by Christer; 2017-08-11, 13:09.

Comment

• Nope sorry! Vet inte om Fusion använder sig av globala variabler eller inte. Om du har 2st lång på testkontot så skulle du kunna prova att sälja 4st. Meeeen jag är osäker på vad som händer.

Comment

• Den använder globala celler så inte rekommenderat att "sylta".

Comment

• Det är ganska flexibelt och det finns olika metoder. Särskilt då Fusion handlar nära stängning.

1. Koppla bort köpmodellen för Minifuture Long. Eventuell sälj position i minif. Vänta in nästa rätta signal och koppla på köpmodellen.
                            2. Pausa automatisk handel. Koppla bort köpscriptet för Minifuture Long. Sätt de globala cellerna till exit eller de korrekta enligt simulering. Handla på testkonto så att rätt antal finns. +/-100% =2st enheter, +/- 50%=1 enhet och exit =0st. Koppla på allt igen.

Tänk på att all handel på testkonto påverkar lasttrade, osv. Det gäller alla modeller. Jag skulle föredra att ta en skuggposition och låta modellen bli synkad. Har inte tillgång till AT och vet inte vilka celler som behövs ändras. Tror det är 854 och 855.

Comment

• Tack för tips och råd. Hade lite för körigt för att hinna gör anågot idag, men nu gick den kort av sig själv.

Comment

• Min Fusion gick Long idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1524.43.

Comment

Working...
                                X