If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Min autotrader hade krashat när era gick kort. Trots uppdatering av kurser och omstart redan på kvällen efter börsstägning som gör att allt funkar ligger den fortfarande lång. Varför är det så? Jag trodde den skulle få samma signal som era dan efter bara och nu är jag klart osugen på att ligga kvar. Vad kan jag göra?
Edit: Frågan är alltså hur jag kan sälja och köpa short-minisar via Fusion på rätt sätt för att komma i synk enligt facit?
Nope sorry! Vet inte om Fusion använder sig av globala variabler eller inte. Om du har 2st lång på testkontot så skulle du kunna prova att sälja 4st. Meeeen jag är osäker på vad som händer.
Det är ganska flexibelt och det finns olika metoder. Särskilt då Fusion handlar nära stängning.
1. Koppla bort köpmodellen för Minifuture Long. Eventuell sälj position i minif. Vänta in nästa rätta signal och koppla på köpmodellen.
2. Pausa automatisk handel. Koppla bort köpscriptet för Minifuture Long. Sätt de globala cellerna till exit eller de korrekta enligt simulering. Handla på testkonto så att rätt antal finns. +/-100% =2st enheter, +/- 50%=1 enhet och exit =0st. Koppla på allt igen.
Tänk på att all handel på testkonto påverkar lasttrade, osv. Det gäller alla modeller. Jag skulle föredra att ta en skuggposition och låta modellen bli synkad. Har inte tillgång till AT och vet inte vilka celler som behövs ändras. Tror det är 854 och 855.
Comment