Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
    50% kort. Men det beror sannolikt på att det är ett nytt konto som startades idag?
    Med all säkerhet, det är Coda som inte signalerat idag. Legato gick kort idag så då blir det bara 50% efter Coda ligger exit hos dig.

Comment

• 100 % kort blev jag idag.

Comment

• Min gjorde inget alls den.
        Det är trist för senaste två affärerna låg i synk med facit och allt såg bra ut förutom att min historik inte var korrekt vilket jag åtgärdade i helgen när jag inte hade någon position. Kan det vara denna som får den att balla ur igen? Testar nu att ladda ner 4000 dagar kursdata för att se om den börjar funka igen men tyvärr får jag dra ner penningmängden till testnivåer igen inder ett par veckor för att se om den är pålitlig igen då och kanske öka igen därefter.

Comment

• Det var synd, men att ladda ner 4000 dagar hjälper inte. Kolla så att du har dagsdata till 1987 i diagrammet, och kolla att senaste dagarnas dagsdata också kommit med. Annars ladda hem de dagar som fattas med Ersätt befintligt ikryssat.

Last edited by Rikard Autostock; 2016-07-04, 22:36.

Comment

• blev 100% kort idag

Comment

• Fast 1987 bör ju vara löst iom att kag laddade ner den senaste historikfilen i fredags kväll. Sen laddade jag ner 4000 med ersätt ikryssat för de tre omx-indexen. Då bör ju saken vara klar va?

Comment

• Ingen aktiv position fast Fusion- setupen aktiverades igår.
                Hade då belopp över 0 kr men det blir uppenbarligen inte aktiv, varför?

Comment

• 100% kort igår

Comment

• Ser ut som att det blir exit idag. Legato vill gå long och Coda vill fortsätta kort.

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
                      Fast 1987 bör ju vara löst iom att kag laddade ner den senaste historikfilen i fredags kväll. Sen laddade jag ner 4000 med ersätt ikryssat för de tre omx-indexen. Då bör ju saken vara klar va?
                      Jo, men kolla för säkerhets skull i dagsdiagram. Eftersom det inte blev 100% Short får man ju leta orsaker. Sen är det ju så att Fusion ändå erbjuder en rejäl edge även om man inte har fullständigt data. Flera av de som kört med den gamla HIST-filen har fått minst lika bra resultat, det är bara att det kanske inte blir samma som majoriteten får.

Jag utgår från att du kör senaste versionen av Fusion också?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Jo, men kolla för säkerhets skull i dagsdiagram. Eftersom det inte blev 100% Short får man ju leta orsaker. Sen är det ju så att Fusion ändå erbjuder en rejäl edge även om man inte har fullständigt data. Flera av de som kört med den gamla HIST-filen har fått minst lika bra resultat, det är bara att det kanske inte blir samma som majoriteten får.

Jag utgår från att du kör senaste versionen av Fusion också?

Jo jag har senaste enligt "sticky tråden". Att kolla diagrammet utan mus och dator går ju rent praktiskt inte såvida man inte kan zooma in på önskat område på något smartare sätt än att scrolla vänster? Kan det inte vara en ide att skapa ett par diagnosscript som kan rapportera status på autotrader samt kanske ett per oficiell strategi som talar om hur strategien är ansluten (tex om man misstänker att den är aktiv på flera värdepapper) samt versionsnummer?

Mvh

Comment

• Aha, men du kan ändra antal dagar uppe i menyn som diagrammet ska omfatta, 7600 behövs för att se hela vägen tillbaka till 1987. Och sen ändra tillbaka till kanske 20 så ser du om staplarna senaste dagarna finns med också.

Comment

• Exit idag. Inget innehav.

Comment

• Japp, 100% exit för mig också idag

Comment

• Samma här, snygg trade igen!

Comment

Working...
                                X