Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
    Hej,

Vad är villkoret för en kort position att gå ur om det går i fel riktning, typ stoploss eller tids stop?

Nu närmar sig den korta positionen (som går åt fel håll) ett motstånd. kanske vänder kursen ned igen (rätt håll).
    Det jag dock inte vill är att t.ex. en stop loss ryker in precis innan motståndet prövats så att säga, dvs ta smällen för tidigt...

Jag har för mig att Rikard har sagt att stoppen ligger på 3 ATR(10)

Comment

• Ingen signal för mig idag. Fortfarande 100% Short.

Comment

• Dito för mig

Comment

• japp, jag är fortfarande 100% kort.

Comment

• Samma här 100% kort. Spännande.
            Övervägde dock att stå utanför NFP dagen men det kan vänta till framtiden. Det kunde ju lika gärna gått åt andra hållet. Starka nyheter kan ju trumfa den statistiska edgen. Kanske har Rickard studerat om det finns någon anledning att ta särskild hänsyn vid NFP och liknande dagar.

Comment

• Det som är spännande nu är väl om Fusion tänker sig att avyttra den korta positionen idag... Ni som kan sim, hur ser det ut..?

Comment

• Nähä, ingen signal idag.
                Ska vi hoppas på att OMXS30 vänder nedåt imorgon, då?

Comment

• Japp, ligger 100% kort och hoppas för tillfället på en börskrash...

Comment

• Hej,

Två frågor
                    Ponera att börsen börjat trenda uppåt för en längre tid.
                    Vilka villkor i Fusion kommer ta Fusion ur position, går det att räkna ungefär på när det sker, t.ex. nivå?

T.ex. ATR(10)x3 nämndes, jag är dock osäker på hur man räknar på det?

PS. jag körde för länge sedan en annan ("stängd") strategi som tog mig med på en riktig fetsmäll på kontot, lät den hållas för jag tänkte att ska inte köra egna stop-lossar, men det höll i trots många av mina egna kontra-indikationer på att det den gången inte rörde sig om en jämnviktspendling utan trendomslag.
                    Last edited by jimmy; 2016-07-12, 10:43.

Comment

• Stoplossen testar om dagen stänger på mer än 3 x ATR(10) åt fel håll och stänger positionen i så fall. Annars behövs en fallande dag för att vända på något.

ATR är Average True Range, man kan tex lägga in en Draw som ritar ut nivån:

draw(add(lasttrade(b,p),mult(3,atr(10))),2,rqb)

Bifogar screenshot just nu, nivån ligger för närvarande runt 1375. Det viktiga med swing-strategier är att man använder låg hävstång för att "tåla" trades som går åt fel håll.

PS. Man kan ju roa sig med att rita ut den förskjutna Predictive Average som Fusion använder (grå), alltså en sammanslagning av årskurva och månadskurva. Lade till draw för villkoret p1 också så att man kan se när kurvan tolkas som uppåtgående enligt Rate of Change-funktionen.
                      (vita flaggor)

draw(pred_tot,1,dwabw)
                      draw(mult(p1,10),3,wsbf)
                      Attached Files
                      Last edited by Rikard Autostock; 2016-07-12, 11:47.

Comment

• Kort fråga - om jag kopplar ifrån Fusion från index för att direkt koppla på den igen. Nollställer det några villkor?

Comment

• Ni som kan simulera - ser det ut som att Fusion stänger positionen ikväll eller håller kvar?

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                            Kort fråga - om jag kopplar ifrån Fusion från index för att direkt koppla på den igen. Nollställer det några villkor?
                            Nej, inget ändras om det är samma konto och man inte gör något med saldon och positioner.

Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                            Ni som kan simulera - ser det ut som att Fusion stänger positionen ikväll eller håller kvar?
                            Ser ut att ligga kvar 100% short.

Comment

• Tack Rikard

Comment

• Jag har tagit fram historik om hur varje position vid varje insamling legat i förhållande till genomsnittligt anskaffningspris eller blankningspris(om handlat i steg). Jag har även tagit hänsyn till halv och hel position. Det är inte samma sak som drawdown. Historiken ser riktigt bra ut.

<-1% 14% av tiden
                                <-2% 6% av tiden
                                <-3% 3% av tiden
                                Last edited by Henric; 2016-07-12, 16:42.

Comment

Working...
                                X