Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej,
    jo dagsdiagram och provat att andra upplösningar också.

spelar det roll om det är buy eller sell skriptet?

Comment

• Måste vara kopplat till testkontot som handlat positionen.
      Om du använder samma script som ordermodellerna, glöm ej att ta bort LARMBEVAKAT!!!!!

Comment

• Exakt, det måste mäta från kontot där den fiktiva positionen ligger.

Comment

• Hej Henrik!

tack, det var kopplat på fel konto. nu fungerar det fint.

konstaterar att Fusion närmar sig SL-nivån, som nu ser ut att vara vid ca 1368, ATR ser också ut att bli något lägre dag för dag. Jag gissar på ut-stoppning ikväll eller imorgon, då inte många punkter ifrån nu.

Comment

• Då min signal igår avvek från er andra skall jag testa att byta ut HIST-filen ikväll för att se om gårdagens signal ändras.

Comment

• Hej,

går det att gissa vad för andra villkor som tar Fusion ut ur traden om den inte stoppar ut utan OMXS30 vänder nedåt igen några dagar. t.ex. går den direkt ur efter en dags nedgång eller väntar den ut något målvärde för nedgången? eller datum osv.

min tanke är om i scenario att börsen vänder eller om jag själv ökar risken och t.ex. lägger SL på 3.5 x ATR(10) dvs lite högre och därmed ovanför nuvarande bollinger band där omx vänt flera ggr tidigare och därmed ger den lite mer utrymme för att vända. Men om sådant ingrepp om ytterligare utrymme kostar t.ex 10 punkter och om t.ex. därefter kommer sälja efter någon dags nedgång på t.ex 7 punkter så skulle det ju inte vara värt det att ändra SL, även om den kanske nu ligger precis under ett nytt motstånd..

Comment

• Väldigt svårt att säga, om PA-kurvan pekar upp så behövs bara att vi får en stängning lägre än igår för att något ska hända. Skulle kunna bli redan idag.

Comment

• Fortfarande 100% kort. Ser ut som att det öppnar ner imorgon. Terminerna är just nu nere med 0,2% direkt efter börsens stängning...

Comment

• SEB-rapport imorgon väl? Kan bli bra drag nedåt.....

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      SEB-rapport imorgon väl? Kan bli bra drag nedåt.....
                      Kanske är en "Köper på rykten/förväntningar och säljer på fakta" marknad.

Comment

• Såg att Fusion går exit nust nu. Hur funkar stop lossen? Ifall index passerar stop loss nivån men vänder ner, kommer Fusion ändå att gå exit även ifall index befinner sig utanför stop loss?

Comment

• Om index är under stoppen vid stängning händer inget. Så om den varit uppe över nivån under dagen spelar ingen roll.

Comment

Om index är under stoppen vid stängning händer inget. Så om den varit uppe över nivån under dagen spelar ingen roll.
                            Vad ligger stoppen på idag?

Comment

• Ser ut att vara precis runt 1365. Stänger vi över det idag blir positionen utstoppad.

Comment

Ser ut att vara precis runt 1365. Stänger vi över det idag blir positionen utstoppad.
                                Börsen får alltså inte gå upp mer än 0,66%... Phew

Comment

Working...
                                X