If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
tack, det var kopplat på fel konto. nu fungerar det fint.
konstaterar att Fusion närmar sig SL-nivån, som nu ser ut att vara vid ca 1368, ATR ser också ut att bli något lägre dag för dag. Jag gissar på ut-stoppning ikväll eller imorgon, då inte många punkter ifrån nu.
går det att gissa vad för andra villkor som tar Fusion ut ur traden om den inte stoppar ut utan OMXS30 vänder nedåt igen några dagar. t.ex. går den direkt ur efter en dags nedgång eller väntar den ut något målvärde för nedgången? eller datum osv.
min tanke är om i scenario att börsen vänder eller om jag själv ökar risken och t.ex. lägger SL på 3.5 x ATR(10) dvs lite högre och därmed ovanför nuvarande bollinger band där omx vänt flera ggr tidigare och därmed ger den lite mer utrymme för att vända. Men om sådant ingrepp om ytterligare utrymme kostar t.ex 10 punkter och om t.ex. därefter kommer sälja efter någon dags nedgång på t.ex 7 punkter så skulle det ju inte vara värt det att ändra SL, även om den kanske nu ligger precis under ett nytt motstånd..
Väldigt svårt att säga, om PA-kurvan pekar upp så behövs bara att vi får en stängning lägre än igår för att något ska hända. Skulle kunna bli redan idag.
Såg att Fusion går exit nust nu. Hur funkar stop lossen? Ifall index passerar stop loss nivån men vänder ner, kommer Fusion ändå att gå exit även ifall index befinner sig utanför stop loss?
Comment