Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xynergy DayTrader

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
    Finns hotell med barnpassning
    Skulle tänkt på det tidigare hehe ;-)

Henrik: Efter första snabbtitten på transaktionerna - har du någon logik för hur många andelar som skall köpas?

Comment

Efter en snabbtitt i filen syntes inga störande DD:s däremot några svackor utan handel. Kan tänka mig att detta piffas upp med fler påkopplade moduler. Ser med spänning fram mot veckan.
      Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
      Alf Johansson, alias
      Börsapan

Comment

Ett Skype-chattrum hade nog inte varit fel för oss nördar? :-)

Comment

Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
          Nu kan jag inte modellernas logik, men menar du att Nitro presterade bättre på sekunder?
          Ja. Något har jag för mig.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            Skulle tänkt på det tidigare hehe ;-)

Henrik: Efter första snabbtitten på transaktionerna - har du någon logik för hur många andelar som skall köpas?

Logiken är att Xynergy riskerar endast tex 3% av kapitalet. Om jag har 100 så blir det 3000 kr. Om 1 stopploss är lika med 10 kr så tar jag 300 andelar.

Comment

Några käftsmällar men inte alls många. 11e till 12e Juni 2015 är det lite surt tex, men den återhämtar sig så sjukt fort och dessutom är det ju fina vinstpengar iaf ;-) Riktigt snyggt Henrik!

Ok då förstår jag logiken med antalen där.

Comment

5 sekunders loggen är inte lika bra.

Orkar inte posta den nu men ska göra det imorgon. Frågan är hur det blir i verkligheten.

Comment

Håller på med en gapfill strategi nu.

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                    Logiken är att Xynergy riskerar endast tex 3% av kapitalet. Om jag har 100 så blir det 3000 kr. Om 1 stopploss är lika med 10 kr så tar jag 300 andelar.
                    Räknar den risk på depåinnehav, eller på det som jag avsatt att handla för?
                    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                    Alf Johansson, alias
                    Börsapan

Comment

För det fiktiva kontot slår den ihop kassa och andra positioner. Den kör ränta på ränta intradag också

Comment

Ska försöka isolera ner var det uppstår så stor diff mellan 1 minuter och 5 sek. Kan bero på en enskild händelse eller så kan det bero på någon strategi som diffar systematiskt. Det finns sätt att efterlikna 1 minutsbeteende och det kan vara att kräva fullbordade staplar i låg upplösning. Som sagt enda sättet är att lokalisera var. Lite förvånad eftersom jag inte har sett detta tidigare som för Bandit eller Nitro.

Comment

Enskild händelse kan påverka. Tex om en stor förlust undviks. Det blir känsligare med 5sek. Räcker med att kursen fladdrar och att tex en stopp slår till. 11 fler chanser att trigga i simulering och kanske 5,6 skarpt. 5sek blir mest likt skarpt. I simulering fungerar fullbordade staplar( i1) på nyare data. På äldre data blir det fel. Annars kan man bygga en inbyggd delay som tillåter order i intervall.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                            Enskild händelse kan påverka. Tex om en stor förlust undviks. Det blir känsligare med 5sek. Räcker med att kursen fladdrar och att tex en stopp slår till. 11 fler chanser att trigga i simulering och kanske 5,6 skarpt. 5sek blir mest likt skarpt. I simulering fungerar fullbordade staplar( i1) på nyare data. På äldre data blir det fel. Annars kan man bygga en inbyggd delay som tillåter order i intervall.

Ska göra en analys. Nu är resultatet inte dåligt i 5 sekunder men det skiljer sig.

Comment

Så fort jag har kollat upp några saker + fått 1 demosignal så kommer testversion alfa ut.

Comment

Idag kom signal

kl 10:14: Köp till kurs 1574 (vet inte vilken strategi som gav signalen)

Comment

Working...
                                X