Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xynergy DayTrader

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Så här långt ser det ut enligt följande

Predator T8: 139 punkter
    Boost: 301 punkter
    3 tick: 306 punkter
    Charge: 150 p (ej riktigt klar)
    Diverse: 389 punkter

Diverse är (vattenfall, supernovor, morgongap stäng båda håll, motpoler long, up&go Long, top drop(up&go dagen efter reverse), blank vid 00/0 nivåer).

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
      Härligt jobbat, var ligger målet nu, 2000 punkter?
      Tror jag kommer att börja runda av hela projektet. Ska slänga in något mer som jag har förberett men sedan så börjar jag förbereda för betalansering.

Comment

• Funderar på mitt kommande daytrading projekt som ska jobba candlesticks. Har funderat lite på detta och det är en tuff utmaning. Problemet för mig är tiden just nu.
        Last edited by HenrikSyst; 2017-05-02, 22:26.

Comment

• Här är en screenshot från simulering innan jag börjar arbetet med att lägga in charge
          Attached Files

Comment

• Snyggt Henrik! :-) Najs med bra resultat på short-delen, det tycker jag är ett gott tecken eftersom, vad jag tycker, så är short-delen alltid mycket svårare.

Comment

• Kör nu samtliga delar (utom de två sista som ännu inte är klara) i live VPS. Verkar funka okej. Har dock 14 andra robotar som drar sin kapacitet.

Comment

• Lite intressanta observationer. Har 5 olika strategier med sina egna drawdowns. Verkar som portföljen av dem ger lägre drawdown och högre avkastning.

Comment

• Här är en körning med alla 5 delar (6 under utveckling).

Återinvestering och 100 K i konto från start
                  Attached Files

Comment

• Bra jobbat!

Comment

• Ser grym ut! Jag testkör gärna strategin så fort tillfälle ges! Jag kikar även gärna på transaktionsfilen när du känner dig redo. Bra jobbat!

Comment

• Ser intressant ut! 740 affärer på ca 1990 handelsdagar ger 0.37 affärer per dag i snitt. Får flera strategier handla samma dag? Kanske inte är något problem, den strategi som handlar först tar hand om insatsen så det blir inte så stor insats över om en annan strategi vill handla samma dag.
                        Jag själv har ju blockat mina daytradingstrategier att handla måndagar och fredagar då kursrörelserna är mer oförutsägbara dessa dagar. Du kan ju lätt kolla om vinsten ökar då du testar att blocka måndagar och/eller fredagar. Kan ju vara så att endast någon enstaka strategi skall blockas dessa dagar?

mvh
                        Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                          Ser intressant ut! 740 affärer på ca 1990 handelsdagar ger 0.37 affärer per dag i snitt. Får flera strategier handla samma dag? Kanske inte är något problem, den strategi som handlar först tar hand om insatsen så det blir inte så stor insats över om en annan strategi vill handla samma dag.
                          Jag själv har ju blockat mina daytradingstrategier att handla måndagar och fredagar då kursrörelserna är mer oförutsägbara dessa dagar. Du kan ju lätt kolla om vinsten ökar då du testar att blocka måndagar och/eller fredagar. Kan ju vara så att endast någon enstaka strategi skall blockas dessa dagar?

mvh
                          Bertil

Det är 5 strategier och alla kan i teoretiskt handla på samma dag. Vissa är åtskilda genom vissa filter (vissa är aktiva i högvolla läge och andra i låg). Det finns blockar i vissa delar. Det finns inget övergripande filter men har funderingar på sådana tillägg.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                            Ser grym ut! Jag testkör gärna strategin så fort tillfälle ges! Jag kikar även gärna på transaktionsfilen när du känner dig redo. Bra jobbat!
                            Visst, skicka mail till robotmaker2017@gmail.com med licensnummer och namn+nickname så jag vet att det är du

Comment

• Har under kvällen lagt in en ny strategi så nu är det 5 basstrategier och en strategi som innehåller lite olika edgar. Användaren kommer kunna stänga av de strategier man inte gillar eller allokera om mellan dem.

När alla strategikomponenter sitter bra så ska jag jobba lite på moneymanagement delen i Xynergy. Tänkte mig att strategier som förlorar straffas lite och får riska mindre för varje förlust samt tvärtom. Är lite osäker på om det ger positiv eller negativ effekt.

Har också en del strategiuppslag kvar som jag kan klämma in. Har ännu ingen brist på idéer. Har en candlestick grej som jag vill testa och funderar på att hitta någon klassiker i boken om gerillatrading.

Status är ca 1400 punkter.

Comment

• Det ser så jäkla schysst ut att det bara är att gratulera till ett superjobb.
                                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X