If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej! Detta är en analys av Synergy Daytrader och den transaktionsfil som HenrikSyst lagt ut i inlägg 191. Observera att analysen är baserad på realiserade positioner. Detta innebär att max drawdown (under tiden man ligger i en position) kan vara större än det som anges nedan.
Hej! Detta är en analys av Synergy Daytrader och den transaktionsfil som HenrikSyst lagt ut i inlägg 194. Observera att analysen är baserad på realiserade positioner. Detta innebär att max drawdown (under tiden man ligger i en position) kan vara större än det som anges nedan.
Från toppen i början på 2011 till botten under senare delen av september minskade OMX med 29,5%. Synergy skapade en avkastning på 38% under 2011 i exempel 2. Skulle vara kul och se equitykurva. Looking good!
Always trade for fun - and the money will come as a side effect! Alf Johansson, alias Börsapan
Observera att det djupa drawdown-strecket 2011 innebär att drawdown avslutats då, men att botten i samma drawdown uppstått långt tidigare (2010-05-24). Det är först då tidigare högsta notering tas ut som en drawdown är fullbordad och man kan fastställa vad max drawdown uppgick till.
Ok, bra tack, får klura på det där. Har tolkat dessa diagram lite annorlunda tidigare eftersom Max Drawdown -46,1% överensstämmer med 2011 års graf. En equitygraf skulle vara kul att se HenrikSyst.
Always trade for fun - and the money will come as a side effect! Alf Johansson, alias Börsapan
Har tolkat dessa diagram lite annorlunda tidigare eftersom Max Drawdown -46,1% överensstämmer med 2011 års graf.
Vanligtvis så är drawdown-perioden inte så lång och då spelar det inte så stor roll var strecket hamnar - det handlar om några pixlar hit eller dit. I det här fallet är drawdownperioden lite längre och då kan jag förstå att det går att missförstå.
Lång drawdown out of sample. Vet vilken strategi som är skyldig. Det är minisetup strategin som kan spöka. Håller precis på med en körning av prognosmotorn men jag återkommer med en equity graf
Hävstången varierar. Har ingen fix hävstång. Den tar risk om % av kapital.
Tex om man har 100.000 och man riskar 3% så tar den OMX-enheter så att givet stoplos så kan man förlora 3000 kr. Det innebär ca 390 kontrakt. Kostar OMX 1600 så blir det en hävstång på drygt 6. Men det varierar beroende på ATR och strategins stoplossnivå och risknivå som användaren vill ha.
Jag har eller har haft någon issue med datat. Tänker installera om allt för att vara säker på att min data är ren.
Ser att jag måste ta fram en money management regel som sätter tak på förlusten för under 2008 så övertrejdar den rejält. Kan visserligen spärra så att den bara för göra ett entry per dag. Ska se över reglerna för money management innan jag släpper.
Jag använder maxförlust för dagen på min daytradingstraegi. Gränsen bör ligga på 15 till 18 punkter i förlust. Jag räknar även antal affärer per dag och maxförlusten är även relaterad till detta.
Med vänlig hälsning
Bertil
Edit: Apropå 2008 så tror jag att vi snart får uppleva något liknande börsmässigt. Så det är viktigt att strategierna fungerar för 2008.
Comment