Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NeoFLX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Samma här. Vinster rullar in.

Comment

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX buy OMXS30" kurs 1600.22$

Here we go again - 1 av 5 lång.

Comment

• Här också!

Comment

• 16:15 ORDER "sl) NeoFLX sell OMXS30" kurs 1610.33$

En liten vinst åker in i lådan :-)

Comment

• Samma här. Kändes najs med lite vinster nu

Comment

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX buy OMXS30" kurs 1593.81$

1 av 5 lång idag då. :-)

Comment

• Då är vi igång igen med Neo. Borde ha goda chanser att bli något såvida inte 1595 faller

Comment

• Yes vi får la se :-) December är hittills på minus för OMXS30 och Neo är på plus för December - så det känns bra. Hoppas att det fortsätter så. Har funderat länge på någon slags stopp rent nivåmässigt när Neo är fullinvesterad. Får se om jag kommer på något :-)

Comment

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX buy OMXS30" kurs 1589.99$

2 av 5 idag :-)

Comment

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX buy OMXS30" kurs 1578.02$

Neo kämpar på. Gott nytt år - 3 av 5 lång. Trist avslut på 2017 tyvärr.

Comment

• Här är det också 3 lång.
                        Fasen, OMX under 200 dagars nu. Liiiite läskigt. Många tittar ju på 200-dagars så det riskerar ju bli en självuppfyllande profetia. I början av augusti 2015 bröt OMX ned och då blev det åka av nedåt. I juli 2016 bröt det upp och blev åka av norrut. I augusti blev det en dipp under 200-dagars men det bröt strax upp igen, så där blev det en whip-saw. Men rätt bra hit ratio är det ju på att följa under/över 200-dagars. Och nu bröt det ju ned igen...

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                          Här är det också 3 lång.
                          Fasen, OMX under 200 dagars nu. Liiiite läskigt. Många tittar ju på 200-dagars så det riskerar ju bli en självuppfyllande profetia. I början av augusti 2015 bröt OMX ned och då blev det åka av nedåt. I juli 2016 bröt det upp och blev åka av norrut. I augusti blev det en dipp under 200-dagars men det bröt strax upp igen, så där blev det en whip-saw. Men rätt bra hit ratio är det ju på att följa under/över 200-dagars. Och nu bröt det ju ned igen...
                          Jag tror på ett falskt utbrott under MA200. Mycket sälj från bla Saudi vad jag har hört, skrällar i bla HM och kanske många som drar tillbaka sina possar inför MIFID2. Om man fäster någon vikt vid det så möter fib38 här vid 1580 mellan senaste medellångsiktiga topp/botten (1682/1518) och fib76 vid 1570ish för en längre topp/botten (1682/1240), samtidigt om man skulle dra en kanal mellan de senaste topparna (16 Maj 1657 till 6 Nov 1682) på medellång sikt och lägga den kanalen på senaste botten (29 Aug 1518) så möter den stigande trendlinjen upp vid 1540ish just nu. För att ett utbrott under eller över MA200 så tycker jag att kursen behöver etablera sig där en längre period.

Nu är HM med i indexet och det är inget fel med det, men om HM hade legat på samma kurs under hela året så hade OMXS30 varit ytterligare 30% upp. Det borde iofs indikera att många av de andra aktierna som ingår i indexet bör vara relativt dyra. Bank har ju också tyngt index. Det finns nog argument för både upp och ned såklart - men jag tror att det kommer att bli lite osäkert och stökigt i början av Jan 2018 pga MIFID2, sen drar det vidare uppåt i mitten av Jan. Det är min teori :-)

Hälsningar,
                          Spågubben ;-)
                          Last edited by walle; 2017-12-30, 01:18.

Comment

• 09:09 ORDER "sl) NeoFLX sell OMXS30" kurs 1596.49

En take profit på den - tackar vi för :-)

Comment

• Japp, en nätt liten vinst till. Bra jobbat NEO!

Comment

• 17:02 ORDER "sl) NeoFLX buy OMXS30" kurs 1629.52$

1 av 5 grids lång idag :-)

Comment

Working...
                                X