Samma här. Vinster rullar in.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
NeoFLX
Collapse
X
-
Yes vi får la se :-) December är hittills på minus för OMXS30 och Neo är på plus för December - så det känns bra. Hoppas att det fortsätter så. Har funderat länge på någon slags stopp rent nivåmässigt när Neo är fullinvesterad. Får se om jag kommer på något :-)
Comment
-
Här är det också 3 lång.
Fasen, OMX under 200 dagars nu. Liiiite läskigt. Många tittar ju på 200-dagars så det riskerar ju bli en självuppfyllande profetia. I början av augusti 2015 bröt OMX ned och då blev det åka av nedåt. I juli 2016 bröt det upp och blev åka av norrut. I augusti blev det en dipp under 200-dagars men det bröt strax upp igen, så där blev det en whip-saw. Men rätt bra hit ratio är det ju på att följa under/över 200-dagars. Och nu bröt det ju ned igen...
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggHär är det också 3 lång.
Fasen, OMX under 200 dagars nu. Liiiite läskigt. Många tittar ju på 200-dagars så det riskerar ju bli en självuppfyllande profetia. I början av augusti 2015 bröt OMX ned och då blev det åka av nedåt. I juli 2016 bröt det upp och blev åka av norrut. I augusti blev det en dipp under 200-dagars men det bröt strax upp igen, så där blev det en whip-saw. Men rätt bra hit ratio är det ju på att följa under/över 200-dagars. Och nu bröt det ju ned igen...
Nu är HM med i indexet och det är inget fel med det, men om HM hade legat på samma kurs under hela året så hade OMXS30 varit ytterligare 30% upp. Det borde iofs indikera att många av de andra aktierna som ingår i indexet bör vara relativt dyra. Bank har ju också tyngt index. Det finns nog argument för både upp och ned såklart - men jag tror att det kommer att bli lite osäkert och stökigt i början av Jan 2018 pga MIFID2, sen drar det vidare uppåt i mitten av Jan. Det är min teori :-)
Hälsningar,
Spågubben ;-)Last edited by walle; 2017-12-30, 01:18.
Comment
Comment