Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• tillgängligt 21 tkr (startade med 30)

Comment

• Ursprungligen postat av RCN Visa inlägg
      tillgängligt 21 tkr (startade med 30)
      Jag dubblade testkontot och nu börjar det hända grejer!!

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Sådär, då ligger en ritfunktion inlagd också i version 1.7 som ritar kvotkurvan och första banden i Analys 3. Det finns också en ny parameter, reset, som kan sätta till 1 om man vill gå ur en position manuellt. Sätt tillbaka till 0 så börjar Shark om och letar ny setup.

Viktigt! Tänk på att välja testkontot i menyn INNAN anslutning av scriptet till OMXS30. Man kan också se till att bocka ur Larmbevakat som extra hängslen.
        Uppdaterat till 1.7 efter dagens stängning, verifierat att det nu är 1.7 genom att kolla i ordermodellen för OMX Long. Hittar dock ingen g) funktion för att rita. Vad heter den?

Comment

• Kan du lage en youtube på dette Rikard?

Comment

• Kan jag fixa när jag är tillbaka i Sverige. Men det är enkelt annars:
            1 Välj testkonto i meny
            2 Högerklicka på OMxS30, Arbeta med script
            3 Klicka på Redigera
            4 Välj en ledig plats och välj script: Alpha OMX long
            5 Se till så att Larmbevakat är urkryssat, klicka OK
            6 Markera diagrammet och klicka på Analys 3 i knapplisten
            7 Klart!

Last edited by Rikard Autostock; 2018-04-05, 19:17.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Kan jag fixa när jag är tillbaka i Sverige. Men det är enkelt annars:
              1 Välj testkonto i meny
              2 Högerklicka på OMxS30, Arbeta med script
              3 Klicka på Redigera
              4 Välj en ledig plats och välj script: Alpha OMX long
              5 Se till så att Larmbevakat är urkryssat, klicka OK
              6 Markera diagrammet och klicka på Analys 3 i knapplisten
              7 Klart!

Så här ble det.
              Last edited by Palgrave; 2018-07-18, 09:51.

Comment

• Ser korrekt ut.

Comment

• För att uppdatera - laddar man ner produkten igen och installerar (som om man installerade för första gången) eller finns det något separat uppdateringsförfarande?

Comment

• Hjälp > Autostock Approved > Ladda ner > Installera

Det behövs ingen återanslutning eftersom det bara är ändring i redan anslutna script.

Comment

• Tack Rikard,
                      det är exakt detta man vill se (eller så klart alla banden, men detta duger alldeles utmärkt). Så till alla som kör Alpha Shark - se till att köra 1.7 så har ni koll hela tiden var strategin befinner sig.
                      En fråga dock - går det att påverka y-skalan i Analys 3 fältet? Ibland (nu t ex) försvinner både bandet och kvoten utanför det synliga området. Skulle vilja ha lite marginal om det går att ändra i vyn?
                      Attached Files

Comment

• Svårt att få till logiken för att få lite ”luft”. Ett sätt annars är att zooma ut tidsaxeln så träffar man förhoppningsvis på ett högre resp lägre värde bakåt och då skalas rubbet om.

Comment

• Hej
                          Önskar köra AS på olika testkonton med olila parametersättning.
                          Går detta idag, om inte, kan Autostock släppa en version med ändring som gör det möjligt?

Comment

• Det drar med sig en massa saker, nya ID för ordermodeller i vår extractor osv, inget vi hinner med just nu i alla fall. Enklast är om du installerar en AT till på en annan maskin och kör varianter på den.

Comment

• Hej, jag resetade Alpha strategin när jag ändrade hävstången. Den sålde då allt som den skulle men när jag satte den till 0 igen så händer ingen ting. Trodde att den skulle köpa direkt igen. Hade tron att den alltid ligger i marknaden.

Comment

• Den köper igen vid nästa setup, dvs när kvoten ligger utanför banden. Om man inte resettar manuellt ligger den alltid i marknaden.

Comment

Working...
                                X