tillgängligt 21 tkr (startade med 30)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alpha Shark
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av RCN Visa inläggtillgängligt 21 tkr (startade med 30)
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggSådär, då ligger en ritfunktion inlagd också i version 1.7 som ritar kvotkurvan och första banden i Analys 3. Det finns också en ny parameter, reset, som kan sätta till 1 om man vill gå ur en position manuellt. Sätt tillbaka till 0 så börjar Shark om och letar ny setup.
Viktigt! Tänk på att välja testkontot i menyn INNAN anslutning av scriptet till OMXS30. Man kan också se till att bocka ur Larmbevakat som extra hängslen.
Comment
-
Kan jag fixa när jag är tillbaka i Sverige. Men det är enkelt annars:
1 Välj testkonto i meny
2 Högerklicka på OMxS30, Arbeta med script
3 Klicka på Redigera
4 Välj en ledig plats och välj script: Alpha OMX long
5 Se till så att Larmbevakat är urkryssat, klicka OK
6 Markera diagrammet och klicka på Analys 3 i knapplisten
7 Klart!
Last edited by Rikard Autostock; 2018-04-05, 19:17.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggKan jag fixa när jag är tillbaka i Sverige. Men det är enkelt annars:
1 Välj testkonto i meny
2 Högerklicka på OMxS30, Arbeta med script
3 Klicka på Redigera
4 Välj en ledig plats och välj script: Alpha OMX long
5 Se till så att Larmbevakat är urkryssat, klicka OK
6 Markera diagrammet och klicka på Analys 3 i knapplisten
7 Klart!
Last edited by Palgrave; 2018-07-18, 09:51.
Comment
-
Tack Rikard,
det är exakt detta man vill se (eller så klart alla banden, men detta duger alldeles utmärkt). Så till alla som kör Alpha Shark - se till att köra 1.7 så har ni koll hela tiden var strategin befinner sig.
En fråga dock - går det att påverka y-skalan i Analys 3 fältet? Ibland (nu t ex) försvinner både bandet och kvoten utanför det synliga området. Skulle vilja ha lite marginal om det går att ändra i vyn?Attached Files
Comment
-
Hej, jag resetade Alpha strategin när jag ändrade hävstången. Den sålde då allt som den skulle men när jag satte den till 0 igen så händer ingen ting. Trodde att den skulle köpa direkt igen. Hade tron att den alltid ligger i marknaden.
Comment
Comment