Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av axel123 Visa inlägg
    Hej, finns det något sätt att dubbelkolla så man ligger inne med rätt positioner? Alltså att programmet fungerar som det ska. Exempelvis nu ligger jag Long OMX och kort DAX.
    Ta en titt på kvotkurvan som ritas i Analys 3 om du kopplar scriptet sl) Alpha Shark Long OMX till OMXS30 på det testkonto som Sharh handlar på.

    Om kvoten korsar övre bandet ska Long OMX tas, och om kvoten korsar undre bandet tas Short OMX.

    Comment


    • Exit på hajjen igen idag 14.07, mindre än en minut efter att den vände position till kort omx /long dax

      Comment


      • Vi håller på med en ändring i logiken hur status lagras. Märkligt att det bara är en handfull som rapporterat problem med tanken på att över 150 Sharkar är igång nu.

        Comment


        • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Vi håller på med en ändring i logiken hur status lagras. Märkligt att det bara är en handfull som rapporterat problem med tanken på att över 150 Sharkar är igång nu.
          Min funker smooth efter reinstallasjon.

          Comment


          • Min tuffar på fint, fiskar gott med lite justerade inställningar.

            Comment


            • Även min verkar fungera utan problem...

              Comment


              • Hej,
                Jag tänkte precis byta ut min DAX SHRT till någon som har liknande hävstång som min OMX LONG men de som jag väljer mellan ser konstiga ut i listan i AutoTrader (T SHRT DAX NORDNET 21 och T SHRT DAX NORDNET 22). De har värdet "0" i kolumnerna "Senast", "Volym", "Lägst" och "Högst". Är det normalt? Kan/bör man välja dem ändå?

                Comment


                • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Vi håller på med en ändring i logiken hur status lagras. Märkligt att det bara är en handfull som rapporterat problem med tanken på att över 150 Sharkar är igång nu.
                  Ok, tack bra att ngt händer. Jag gjorde nyss en test och sålde allt manuellt, då tog den igen samma felaktiga position en stund efteråt.

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av henlil Visa inlägg
                    Hej,
                    Jag tänkte precis byta ut min DAX SHRT till någon som har liknande hävstång som min OMX LONG men de som jag väljer mellan ser konstiga ut i listan i AutoTrader (T SHRT DAX NORDNET 21 och T SHRT DAX NORDNET 22). De har värdet "0" i kolumnerna "Senast", "Volym", "Lägst" och "Högst". Är det normalt? Kan/bör man välja dem ändå?
                    Det kan vara att inga avslut skett idag. Finns det kurser som blinkar på Köp och Sälj är det helt ok.

                    Comment


                    • Nu vände min Shark på det första övre bandet, jag är "nästan" säker på att vinsten inte var på minst 0,25% på traden (fiktiva kontot).

                      Om nu inte vinstkravet är uppfyllt vid första bandet, kommer Sharken att vända så fort vinsten överstiger 0,25% eller kommer den att vänta ända tills band 2 bryts?

                      EDIT: Jag kollade transaktionerna och vinsten på det fiktiva kontot var 0,2502% vid vändningen Jag tittade väl ifrån skärmen någon sekund för mycken.
                      Last edited by EMA; 2018-06-13, 22:14.

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av EMA Visa inlägg
                        Nu vände min Shark på det första övre bandet, jag är "nästan" säker på att vinsten inte var på minst 0,25% på traden (fiktiva kontot).

                        Om nu inte vinstkravet är uppfyllt vid första bandet, kommer Sharken att vända så fort vinsten överstiger 0,25% eller kommer den att vänta ända tills band 2 bryts?
                        Intressant, min har inte agerat alls. Den här koden verkar rätt märkligt, minst sagt.

                        Comment


                        • Min haj vände kl 12:00 idag. Då tog den LONG OMX och SHRT DAX.

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av henlil Visa inlägg
                            Min haj vände kl 12:00 idag. Då tog den LONG OMX och SHRT DAX.
                            Samma sak hos mig 12:00:32.

                            Comment


                            • Ni som inte får ordrar etc, ring oss för att vi ska kunna undersöka i detalj.

                              Comment


                              • Installerade Alfa Shark i förrgår och i dag 09,03 började den handla varje minut fram till 10,28 OMX och DAX verkar konstigt

                                Comment

                                Working...
                                X