Ursprungligen postat av Freddan
Visa inlägg
Rikard den nya versionen skiljer sig en del från tidigare, känns som flera parametrar är beroende av varandra, dvs ett viktigare samband mellan vinstkrav, bandbredd och VAP. Då det blir överlapp t.ex. vinstkrav får liknande effekt som bandbredd så tycker jag det är svårare att ställa in den och logiskt veta hur den agerar, dvs vad den agerar på.
Jag körde tidigare med inställningar som gav bättre vinst än original, med version 1.9 får jag en 75% drawdown med samma inställning.
Så nu har jag ändrat till originalinställningar.
Rent logiskt borde inte resultatet kunna skilja så mycket mellan olika inställningar, kanske risk för curve-fit om ett värde ger avsevärt bättre/sämre avkastning än ett annat i närhet.
Jag är också skeptisk till VAP om den ger ett värde, vad är syftet med den, under vilka förutsättningar ökar och sjunker VAP som ger stöd till att sälja med förlust?
jag förlorade nyligen rejält på att mina tidigare egna inställningar då positionen såldes för tidigt. Jag antar att labbandet med beta och riktning på kurva pågår för att hitta alternstiv till VAP?
Comment