Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Du kanske skall överväga att köra med mini L DAX istället för unlimited turbos? Mini L finns det fler av.

Jag är osäker på om det är nån nackdel med att blanda Mini L/S och Inlimited turbos för samma robot men det kan säkert Rikard eller någon annan svara på.

Comment

• Det går fint att checka in ett par minis parallellt med turbos. Nordnet emitterar fler turbos i början av nästa vecka.

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
        AS är som jag förstår det viktad för att ta större positioner i DAX än OMX. Detta för att öka förväntad avkastning på bekostnad av marknadshedgen. Beror detta på att vi generellt tror att DAX kommer gå starkare än OMX? eller är det för att DAX uppvisar mer volla som lämpar sig bättre för trading än OMX? Finns andra tankar bakom viktningen?

Det är väl snarare som så att samvariationen mella dax och omx inte kommer vara densamma över tid (vilket vi sett sista tiden i förluster). Men, att den vikten efter tester visat sig någorlunda optimal? Däremot kunde man kanske testa att den kvoten var något dynamisk per automatik? Rikard?

Comment

• Visst kan man laborera med dynamisk viktning. Anledningen att vi tittade på hedge-offset var att 90% av vinsten kommer från DAX. Genom att sänka OMX-delen blir vi av med en viss räntekostnad. Men det går säkert att analysera vilka perioder det är mer gynnsamt att öka OMX och minska DAX. Det har också att göra med Euro-kursens trend. Ökande Euro är bra för DAX-instrumenten, både Long och Shrt. Fallande Euro kommer kosta pengar för DAX. Så det är möjligt vi kan balansera hedgen med utgångspunkt från både Euron och något annat.

Comment

• Innan kl. 12:52 idag så var min position DAX Long och OMX Short. Då vände AlphaShark, men bara delvis. Den gick ur befintliga positioner, men tog bara ny position i DAX. Ingen ny position i OMX. Något verkar ha gått snett.

Bifogad bild är från testkontot.
            Attached Files

Comment

• Hm, precis samma minut som gränsen går för handel, det är möjligt att du hann passera tidgränsen så att OMX aldrig hann köpas. Det kommer i så fall rätta till sig på måndag.

Comment

• Ursprungligen postat av MagnusJ Visa inlägg
                Innan kl. 12:52 idag så var min position DAX Long och OMX Short. Då vände AlphaShark, men bara delvis. Den gick ur befintliga positioner, men tog bara ny position i DAX. Ingen ny position i OMX.
                Precis samma för mig, Omx-positionen saknas även på testkontot.

Comment

• Det verkar som att orderdjupet på Nordnets turbos är borta... jag kan inte handla på siten. Antar att ETP Link failar då?

Comment

• Ok, det var inget =) Börsen stängde 13.00
                    Jag blev lurav av att DAX är igång.

Comment

• Hur gick AS i oktober?

Comment

• Den backade -2,2%.

Comment

• Med häv=3 gick min AS back -5,47% i oktober. Är det nån mer som kör AS med häv 3?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Ajdå, loggades något i Deblog.txt eller Applogg.txt?

Du får gärna slå en pling så vi kan koppla upp och undersöka.
                            Jag refererar till mitt inlägg 1148 där AT kraschade och då kopplade ur en av de fyra ordermodellerna på det fiktiva kontot. Nedanstående skrevs i filen Applogg.txt.

2018-10-23T10:34:30 An unhandled exception(3) occurred. The error is: Object reference not set to an instance of an object.
                            StackTrace: at ATApp.Interface.RealtimeFeed.set_EnforceRestart(Boolean b)
                            at ATApp.DiagramXYAxes.OnPaintBackground(PaintEventArgs e)
                            at System.Windows.Forms.Control.PaintTransparentBackground(PaintEventArgs e, Rectangle rectangle, Region transparentRegion)
                            at System.Windows.Forms.Control.PaintBackground(PaintEventArgs e, Rectangle rectangle, Color backColor, Point scrollOffset)
                            at System.Windows.Forms.Control.PaintBackground(PaintEventArgs e, Rectangle rectangle)
                            at System.Windows.Forms.Control.OnPaintBackground(PaintEventArgs pevent)
                            at System.Windows.Forms.ScrollableControl.OnPaintBackground(PaintEventArgs e)
                            at ATApp.DiagramControl.OnPaint(PaintEventArgs e)
                            at System.Windows.Forms.Control.PaintWithErrorHandling(PaintEventArgs e, Int16 layer)
                            at System.Windows.Forms.Control.WmPaint(Message& m)
                            at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
                            at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
                            at System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
                            at System.Windows.Forms.UserControl.WndProc(Message& m)
                            at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
                            at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
                            at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                              Jag refererar till mitt inlägg 1148 där AT kraschade och då kopplade ur en av de fyra ordermodellerna på det fiktiva kontot. Nedanstående skrevs i filen Applogg.txt.

2018-10-23T10:34:30 An unhandled exception(3) occurred. The error is: Object reference not set to an instance of an object.
                              StackTrace: at ATApp.Interface.RealtimeFeed.set_EnforceRestart(Boolean b)
                              at ATApp.DiagramXYAxes.OnPaintBackground(PaintEventArgs e)
                              at System.Windows.Forms.Control.PaintTransparentBackground(PaintEventArgs e, Rectangle rectangle, Region transparentRegion)
                              at System.Windows.Forms.Control.PaintBackground(PaintEventArgs e, Rectangle rectangle, Color backColor, Point scrollOffset)
                              at System.Windows.Forms.Control.PaintBackground(PaintEventArgs e, Rectangle rectangle)
                              at System.Windows.Forms.Control.OnPaintBackground(PaintEventArgs pevent)
                              at System.Windows.Forms.ScrollableControl.OnPaintBackground(PaintEventArgs e)
                              at ATApp.DiagramControl.OnPaint(PaintEventArgs e)
                              at System.Windows.Forms.Control.PaintWithErrorHandling(PaintEventArgs e, Int16 layer)
                              at System.Windows.Forms.Control.WmPaint(Message& m)
                              at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
                              at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
                              at System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
                              at System.Windows.Forms.UserControl.WndProc(Message& m)
                              at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
                              at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
                              at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
                              Hur allvarlig är denna kraschen? Bör vi pausa handel i AS tills problemet är löst?

Comment

• Det är något i arbetsytan som orsakat en exception. Kör med minimal arbetsyta tillsvidare så undersöker vi under tiden.

Comment

Working...
                                X