Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alpha Shark

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken position i marknaden blir det?

Hej,

Enligt http://www.autostock.se/strategier/a...k/alpha-shark2 är maximala positionen i marknaden testkontot * 2, men jag har för mig att exponeringen är 2,2 efter att ni ökade DAX-delen?

Är det någon som har labbat med Autoselect för att autoamtiskt välja turbo med rätt hävstång, och på så sätt undvika att bli knockad och att hålla rätt exponering i skarpa depån?

Comment

• Nja, vi minskade OMX-delen så ingen ökad exponering totalt. Autoselect är många som kör.

Comment

• Vad var kriterierna för att ta hem en vinst resp förlust nu igen? Kanske de finns sammanfattade i annat unlägg. Tar vi t ex hem en vinst om båda indexen har gått plus med 0,5%?

Comment

• Totala positionen ska ligga minst 0,5% plus alternativt V.A.P över gränsvärdet samtidigt som band 2 korsas.

Comment

• Är det 0,5% av totala innehavet på testkontot?

Comment

• Det är skillnaden mellan de öppna positionerna som måste vara minst 0,5% plus.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Det går fint att checka in ett par minis parallellt med turbos. Nordnet emitterar fler turbos i början av nästa vecka.
                Jag tycker det ser rätt tomt ut på Nordnets webbsida för unlimited turbos. Den T Long DAX med lägst gearing kostar 4.31 kr! Då jag nu lägger in nya instrument i min AlphaShark, ska jag då gå på t.ex. MINI L DAX NORDNET 24?

Comment

• Det går fint att blanda minis och turbos.

PS: Nordnet emitterar nya i början av nästa vecka.
                  Last edited by Rikard Autostock; 2018-11-23, 14:36.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Det går fint att blanda minis och turbos.

PS: Nordnet emitterar nya i början av nästa vecka.
                    Ska jag använda ETP multiplier=100 även på minifutures?

Comment

• Japp, det är samma paritet.

Comment

• Nu håller AS positionen som pendlar mellan 0 och liten förlust. Samtidigt går gapet mellan DAX och OMX fram och tillbaka. Finns det något sätt gå ur positionen så att strategin går tillbaka till "normal" trading? Vill man det?

Comment

• Man kan alltid "tvinga" AS att stänga positionen via parametern

reset:=0

i Long OMX-scriptet. Sätt den till 1 så stängs positionerna direkt. Sätt tillbaka till 0 för att låta Shark börja om igen.

Comment

• Är det att rekommendera? :-)

Comment

• Inte egentligen, man avviker från en verifierad strategi. Det är statistiskt ogynnsamt, men möjligheten finns om man ändå vill.

Comment

• Min Alfa vände nu kl. 10:10 efter att ha legat still sedan den 13 nov. Vände den för någon mer?
                                Last edited by henlil; 2018-11-29, 10:19.

Comment

Working...
                                X